biglake Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Hei Har en 1996 318Tds som til tider kan være vond å starte (må gløde 3-4 ganger). Har observert at det samler seg litt diesel rundt dyse 1. Ser ut til at returslangene er i orden da jeg får renne/vakumlyd når jeg prøver å ta en av. Vil en lekkasje i en dyse ha noe å si på hvor lett bilen starter? Har en delemotor, er det en grei jobb å bytte en dyse? Hvor pleier eventuelt lekkasjene å være (ser de er bygd opp av flere deler)? axel
biglake Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Ingen som vet noe? Glødeplugger, og dieselfilter er sjekket/byttet. Noen ganger starter den greit selv om det er kalt, så det virker som feilen kommer og går litt. Kan en utvendig lekkasje på dysa gjøre at Dieselen "renner" tilbake etter stans av motor? Skal matepumpa i tanken gå hele tiden, eller kun ved start (har ikke sjekka om denne virker). Ellers så går motoren veldig bra (Motor ca 220000km, bil ca 370000km)
Margido Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Hvis du har lekkasje på en dysje så kan den bli vanskelig å få start ja. Matepumpa går hele tiden etter start. Jeg ville ha bytta dysa, for det er mest sannsynlig det som er problemet ditt.
enoxn Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Hvis du har lekkasje på en dysje så kan den bli vanskelig å få start ja. Matepumpa går hele tiden etter start. Jeg ville ha bytta dysa, for det er mest sannsynlig det som er problemet ditt. +1 Ser dette problemet fra tid til annen på jobben og, værre å starte og kan fuske noe.
biglake Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Takker for svar Er det bare å skru den ut, for så å sette inn en ny. Eller er det spesielle prosedyrer (pakninger, guffe eller annet man trenger)
biglake Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Tar litt tid dette, snart vinter igjen så jeg bør vel få fiksa dette snart. Noen som vet hvordan en tar ut dysene (nr1), er det gjenger eller er de festa på en annen måte? mvh Axel
Larsgunnar Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Alle dieseldysene jeg har vært borti har vært gjenger på ja. Riktignok aldri rørt en BMW dieseldyse, men går utifra det er akkurat det samme patent som Toyota, MB og Volvo.
biglake Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Takk, skal sjekke på delemotoren imorgen
OKSE Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Berre å skru ut og sette i ei ny, ver forsiktig så du ikkje knekker tappane til returslangane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå