E24/7 Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Hei Bimmers! Nytt medlem fra Steinkjer her! Jeg byttet til meg Arild G's E24 mot min -67 Mustang. Det blir et annet konsept med en BMW kontra en Amcar kan man vel si... Det er ikke min første BMW, men jeg har ikke hatt BMW siden 1999 (før det hadde jeg en 2800, 323i, 320i og til slutt en 525i), så nå er det sannelig godt å være BMW eier igjen. Bilen er nå under rustbehandling. Det er fjernet rust fra begge hjulbuer bak, samt en del sveising under bilen. Pluss at heg vurderer å ta taket samtidig. Spørsmålet er: Bør en behandle undersiden med både tynn- og tykkstoff? Og skal støtdempere og fjærer behandles også? Er det noen som har noen innspill? Jeg skal seff bare kjøre bilen på sommerføre. Hilsen Helge
LarsBMW Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Er karossen helt rein for all rust og fukt kan du tectylere. Skal den kun brukes på sommerføre hadde jeg vurdert Å lakkere den under. Det blir veldig flott
E24/7 Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 Hei Lars! Tror ikke den er fin nok under til kun å lakkeres
Jay-O Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Hei Helge, Jeg leverte min inn til Dinitrol her i Stavanger nå før saltingen begynte. De på verkstedet sa at de aldri hadde sett en så gammel BMW som var så fin under og inni (stort glis). De har brukt tykk- og tynnstoff på min, og det ser meget pent ut. Kan se at det tyter ut tektyl mellom plater og panel, og stag og armer er og tatt hånd om. Demperene er det bare et tynt lag på. Jeg er meget fornøyd, og det gir meg ro i sjelen når jeg kjører den her i distriktet på denne årstiden. Den ukentlige vaskingen hjelper også godt på. Mvh, Jan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå