flonoen Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Merket her om dagen da jeg måtte flytte bilen min at batteriet var flatt, absolutt ingenting av strøm når jeg vred om nøkkelen. Sentrallås funket ikke etc. I dag drog jeg ut batteriet, målte 2V på det, så kan vel klassifiseres som flat som en pannekake. Målte ~5ohm mellom pluss og minus på bilen når batteriet var frakoblet, og alt av lys etc av. Satt multimeter på piping og begynte å nappe ut en og en sikring, men ingen endring. Starter og dynamo går vel utenom sikringsboks, men ser ikke ut som det er så lett å komme til noen av delene. Underifra kanskje? Det som heter "B+ JUMP START JUNCTION POINT", det er den plusspolen bak i motorrommet helt ute på passasjersiden sant? Og den "AUXILIARY FUSE BOX IN LUGGAGE COMPARTMENT" sjekket jeg ikke, jeg tok bare sikringsboksen under panseret. Er det to stk altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Sett amperemeter mellom minuskabelen, og minuspolen på batteriet. Da skal du få en verdi som ikke skal overstige 50 mA / milliampere. Dersom verdien er høy må du bare prøve å nappe en og en sikring, men husk å lukk alle dører og lås bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå