Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner med å ramse opp fakta om hva som har skjedd:

Til å begynne med var det en sprekk i radiatoren min, så måtte bytte den da bilen dreiv og gikk varm...

Mens den var lekk og jeg ventet på ny radiator ble bilen stående med nærmest slush, i systemet...

Så fikk jeg byttet radiator og alt var som det skulle noen mil før varmeapparatet gradvis fikk dårligere effekt og tilslutt bare blåste kald luft, og etter enda litt begynte den å gå varm igjen :S

Da byttet jeg vannpumpe og termostat, og nok en gang fungerte den noen mil før det samme skjedde igjen. Da reklamerte jeg til verksted og lurte på om de hadde luftet den ordentlig osv. og de tok den inn å sjekket dette. Det var da litt luft i systemet som de da fjernet...

Så kjørte jeg den noen mil igjen, og nå har varmen begynt å synke igjen på varmeapparatet (Har ikke tatt sjansen på å kjøre den mer, da jeg regner med at den er på tur til å gå varm igjen :S). I Tillegg føles det som om kupevifta blåser svakt, selv på "full guffe"

Har sjekket innsiden av oljepåfyllingsdekselet etter spor av hvitt eller skum, men det var det ikke, og dette er vell da ett tegn på at det ikke er toppakningen eller?

Bilen det er snakk om er en 318i '94 mod

Er det noen som har en ide til hva det kan være som er galt??? Hjelp! Trenger bil igjen raskt...

Takk for evt. svar :D

Skrevet

Hvordan kjennes slangene ut som går til/fra radiator? Er noen kalde/varme?

Hvis termostat, vannpumpe og radiator er byttet og montert riktig, så skal vel egentlig ikke dette være problemet. Du har ikke lekkasjer heller?

Skrevet
Hvordan kjennes slangene ut som går til/fra radiator? Er noen kalde/varme?

Hvis termostat, vannpumpe og radiator er byttet og montert riktig, så skal vel egentlig ikke dette være problemet. Du har ikke lekkasjer heller?

Slangene er som de pleier... lunket :P

Alt er byttet riktig, så skjønner ikke hva det kan være. hmm... håper det ikke er toppen eller noe liknende :(

Skrevet

Har sjekket, men det er ingen fysiske tegn på at det er toppakningen... Har også fått kjølesystemet trykktestet, men ingen lekkasjer heller. Skjønner virkelig ikke hva det kan være.

Skrevet

Hvis termostat, vannpumpe og radiator er byttet, samt at det ikke lekker noen steder verken inn i motoren eller utenfor, så er det ikke så mye annet som kan være galt. Du nevnte noe i førsteposten om at den ble stående med noe du beskriver som slush? Du er sikker på at det ikke er blitt blandet forskjellige kjølevæsker slik at det har oppstått geleplugger i kjølesystemet? Hvis alt annet er i orden, så kan det ikke være noe stort annet enn luft eller noe som blokkerer flow i systemet egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...