Gjest Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Hei Det har utviklet seg en ulyd en plass i bakstillingen på min E36 325i. Lyden minner veldig om denne: Noen som kan verifisere at en ødelagt diff lager en slik lyd og hva er i tilfelle mest sannsynlige årsak? Anbefales det å bytte diffen umiddelbart eller kan man vente til det blir litt varmere i været? Skal nevnes at lyden i min ikke er like høy som på videoen....
OrjanBmw Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Har og en type uling fra bilen under rygging, har i det siste og hørt det når jeg kjører i lavt gir og som oftest når bilen er kald, når jeg kjører fremover i lav gir lager den en "turbin" lyd, i revers uler den, på en måte lik lyd som du får når du rygger fort. Lyden kommer uansett om jeg står i ro mens jeg har bilen i revers. den kommer ikke når bilen er i drive og står i ro, men når den kjører fra ca 10-30 km/t i 1-2-3 gir. mistenker girkasse, og skifter olje i dag, men har i det siste mistenkt diff. Føler og at diffen drar mer på ene hjulet enn andre, merker dette spesiellt hvis det er glatt kan det ene hjulet gå rundt og grave seg ned i bakken mens det andre står i ro.
Gjest Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Har og en type uling fra bilen under rygging, har i det siste og hørt det når jeg kjører i lavt gir og som oftest når bilen er kald, når jeg kjører fremover i lav gir lager den en "turbin" lyd, i revers uler den, på en måte lik lyd som du får når du rygger fort. Lyden kommer uansett om jeg står i ro mens jeg har bilen i revers. den kommer ikke når bilen er i drive og står i ro, men når den kjører fra ca 10-30 km/t i 1-2-3 gir.mistenker girkasse, og skifter olje i dag, men har i det siste mistenkt diff. Føler og at diffen drar mer på ene hjulet enn andre, merker dette spesiellt hvis det er glatt kan det ene hjulet gå rundt og grave seg ned i bakken mens det andre står i ro. Siden lyden er der når bilen står i ro i revers så tviler jeg sterkt på at det kan være diffen. Det at det ene hjulet spøler og det andre står i ro er slik en åpen diff fungerer.
OrjanBmw Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 konge! Da er vi tilbake til girkassen. kos det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå