Gå til innhold

Problemer med å legge dekk på M-systemII felg / Federal 595

Silverboy
 Share

Anbefalte innlegg

Har ett problem med å få på dekkene på mine M-systemII felger til M5.

8x17" og dekkene jeg skal ha på er Federal 595 Evo 195/40/17.

(Tenkte at dette skulle bli bra strekk men når jeg setter dekket opp mot 235/45/17 Pirelli dekket som satt på så ble er det knapt synlig forskjell i bredden :shock: )

Problemet er at dekket ikke vil helt opp til kanten rundt hele.

Dekket legger seg på og det er ikke noe problem å få fylt luft, men i ett område på ca 20cm så henger dekket igjen bak "stoppkanten" på felgen og vil ikke ut til felgkanten. Den siste "smellen" kommer ikke. Har prøvd å smøre rikelig med både det ene og det andre lubrikumet, men ingen ting hjelper, selv ikke med over 100 pund i dekket!!

Noen som har vært borti lignene? Er det felgen som har så kraftig kant å komme over eller dekket som er ekstremt trangt eller hva kan det skyldes? Tips for montering mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mte luft fort nok inn, så hjelper det. hvis du fyller luft med 1\2" slange eller større og en litt grom luft påfyller(og selvfølgelig skrudd ut ventilen??)

Så pleier det å hjelper på litt leie dekk/felger. er du i nærheten av fetsund, ta deg en tur til akershus dekk og bilpleie, han er flink til sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smurt MASSE med tiltenkt middel, både på dekk og felg, MANGE ganger.. og atpåtil sprayet på med masse forskjellige smøremidler etterpå det igjen, så problemet når det omsider kommer på er vel at det bare snurrer rundt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...