Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer og går hos meg, mistenker sensormatta i setet?

Indikerer dette lyser andre feil?Vil det på diagnose ligge feilmelding i systemet selv om lyset er slukket når jeg tar diagnosen?

Skrevet

du er en av mange med det problemet.. mange mistenker den sensoren ja og vil muligens vises på diagnose.. da jeg hadde det problemet så var det et eller anna med rattet.. hvis airbag lyset kom på så var det som regel av og på tusen ganger i minuttet..

Da jeg prøvde diagnose så fikk de ikke kontakt med styreenheten dermed ingen diagnose.. de ville bytte enheten men jeg sa nei..

hvis lyset gikk på så klikket også mye annet som feks radiosignalene og fjernlys lampen i dashen osv..hvis jeg trykket inn rattet/hornet funket alt :roll:

jeg skrudde av rattet å kikket men alt fint der.. etter en dag jeg hadde av strømmen på batteri for en jobb så var lyset vekk og ikke sett siden..

ikke sikkert dette hjalp deg så mye men det var min erfaring hvertfall :D

du kan jo evt prøve å kjøre kneet ned i setet å se om det skjer no spes med lyset...?

Skrevet

Hvis du har varmeseter vil jeg absolutt fraråde og kjøre kneet i setet.

På E39 forekommer det at bakstykket på tenningslåsen begynner å bli slitt, det gir merkelige feil som bl.a airbaglampe som lyser tilfeldig.

Hvis du har solskjerm med lys og sminkespeil, kan du prøve å vippe ned denne og skyve opp klaffen over speilet og se om airbaglampa slokker da.

Jeg har samme problem på min E39, når airbaglampa lyser fungerer ikke horn, stereo eller noen av knappene på rattet, skyver jeg over klaffen virker alt igjen en stund.

Skrevet
Hvis du har varmeseter vil jeg absolutt fraråde og kjøre kneet i setet.

På E39 forekommer det at bakstykket på tenningslåsen begynner å bli slitt, det gir merkelige feil som bl.a airbaglampe som lyser tilfeldig.

Hvis du har solskjerm med lys og sminkespeil, kan du prøve å vippe ned denne og skyve opp klaffen over speilet og se om airbaglampa slokker da.

Jeg har samme problem på min E39, når airbaglampa lyser fungerer ikke horn, stereo eller noen av knappene på rattet, skyver jeg over klaffen virker alt igjen en stund.

nå snakker jeg ikke KJØRE kneet med full makt i setet da..

tenkt på alt mulig som blir kasta inn og ut av en bil oppigjennom.. de tåler litt..

ligger alltid sunn fornuft bak...

Skrevet

Greit nok det, men jeg snakker av egen erfaring :) har ødelagt to seter på den måten, skulle bare strekke meg over i passasjersetet og da var det gjort ;)

Men jeg veier 95 kg også da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...