Gå til innhold

E36 m50b30 turbo


Are.
 Share

Anbefalte innlegg

det hørtes bra ut, får frysninga bare... lyst på rå coupe som sir pyssjjj.. å som e kan åpne panseret uten at noen kan anklage meg for noe! felgane blei awesome, hadde lyst å få til noe slikt sjøl men har jo blålilla farge så e blei ikke enig me me sjøl ka e skulle ta:P

hva gjør du med røret som sprakk? tar ut å sveiser bare?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å sveise det. Men lukter litt på nytt, enten fra ppf, eller i støypjern. Men det må nesten bli i forbindelse med turbobytte etterhvert. Akkurat nå vil jeg få brukt bilen litt. Ser på gatebil på våler som en høydare hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke bare jeg som sliter med grenrør altså :D Rart 3mm stål ikke holder heller. Kutta du spor i flensen mot toppen? Kanskje et støttestag mot flensen kan hjelpe på å. Støpejern blir nesten et steg tilbake igjen, da vanlige stålrør flow'er en del bedre en tilsvarende støpejern. Men ser den, tenkte det samme selv da mitt sprakk i hytt og pine også. :D Kjøpte bare nytt manifold i skikkelig legering, og har vært potte tett siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av det nå ja. Er så latterlig trangt å skru det ut også. De 3 fremste sylindrene går sammen til et rør, dette sprekker i kollektoren. De andre har separate rør. Denne gangen vet jeg ikke om det er pga varme, eller at jeg hadde en ganske stygg episode på en fartshump hvor bilen ble sittende fast å gjøre :P

Grenrøret til ppf frister jo, men jeg føler fortsatt at jeg har endel sveising å gå på for 7000 spenn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe trangt ja, har spesialtilpassa to fastnøkler for å komme til alle på mitt top mount manifold. :D Mitt har faktisk aldri sprekt eller noe, men jeg sliter fælt med varmen under panseret. Har tenkt mye på støpejernmanifold selv, koster ikke rare greiene fra ebay akkurat de heller. For eksempel: http://www.ebay.com/itm/BMW-323I-325IS-328IS-330I-E36-E46-M50-M52-M54-S50-V6-T3-T4-CAST-TURBO-MANIFOLD-/270876037046?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f11784fb6&vxp=mtr#ht_2999wt_1163

ca 1500,- inkl frakt :D Spørsmålet er om disse sprekker i hytt og pine også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva jeg gjør, nå er det sveist på nytt, og gløda etterpå, og har snittet opp mellom flensene. Om det ikke sprekker igjen så beholder jeg det. Skal uansett ut med motor i vinter for å oppgradere turbo etc =)

Var på gs treff i dag, greit med folk og mye fine biler. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jo begynne å holde da, får bare krysse fingra for at det holder. Mer effekt på gang? :D

Skulle ta meg en tur også, men glemte helt av det pga eksamener, så kom ikke på det før 6 tia, så da var det litt for sent kan du si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vel, dette ble en rævva sommer. Fikk kjørt ca. 100 mil før clutchen sa takk for seg. Var så teit at jeg ble med på en burnout konkurranse :P

Etter dette ble det montert letta m20 svinghjul med 618 trykkplate og ny sinterlamell. I tillegg monterte jeg 525 tds kassa som jeg henta i vår. Det medførte endel modifikasjoner av giroverføring og girkasseoppheng.

Fikk dette til å fungere, men ting ble ikke optimalt, bla. kom ikke mellomakslingen ut helt riktig, så den ble stående feil i midtre lageroppheng. I tillegg ble det sinnsykt mye vibrasjoner i bilen etter jeg monterte en hardykobling i alu, som var overgang mellom liten og stor flens.

Uansett, samme kveld som jeg fikk til bilen med ny kasse, kjørte jeg 4.2 mil, før jeg fikk et uheldig møte med et autovern etter en uventet kontra. Etter dette har motivasjonen vært lik null, men nå er jeg igang igjen.

Sånn står den for øyeblikket =)

hvkelx5hxbf8nosjkyhg.jpg

Delene som fikk seg en kakk er ferdig retta, grunna og klare for lakkering :D

frwoudlf9cauaz7o7m7t.jpg

Planen vidre er å få drivverket til å fungere. Har kjøpt inn mellomaksel fra 3.0 m3, og skal lage nytt bakre girkassefeste og modifisere giroverføring litt.

Har også gått litt bananas på ebay og handlet litt. Siemens deka 875cc dyser, 50mm BOV, ekstra innsugskam, og precision billet 5862 turbo :D

7qbmq46jn4fvnc2156lz.jpg

femdew56dmsu8h09atzf.jpg

Skal i første omgang prøve meg på ca.450whp uten å bytte innmat, vet dette er i grenseland, men ser svensker som kjører mer effekt enn det, så det blir et forsøk hvertfall =)

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...