Gå til innhold

E36 m50b30 turbo


Are.
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen vinterlagret.

r969m6e01n8kqejgl5da.jpg

På våler måtte gt-leppa ofres i møtet med sandfella. Sleit også med en god del fuelcut på banen, og på de siste rundene røyk det ganske blått av bilen. Nå slenger den ut ganske mye olje av åndinga. Har en mistanke om at stempelringene ikke likte fuelcut noe særlig. Skal nok bare kjøre med det til det smeller, men ser ikke noe poeng i å bytte turbo etc uten å bytte til smidd innmat nå.

På lista i vinter står oljeskift, bensincatchtank og ny gt-leppe.

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsa 338whp på litt under 1bar. Kjører 1.2 i trykk nå, så tror jeg ligger rundt det samme. Mister nok litt effekt på m3 bakpotta, men orker ikke at det skal bråke så sinnsykt :P

Har et mål om å lukte på 500whp når det blir smiddinnmat. Har skaffet meg s50 innsug nå, og har funnet ei spjeldrekke på ebay. Sikkert ikke nødvendig for effekten sin del, men det ser tøft ut. Men trenger nok litt tid på å samle deler, da jeg studerer for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsa 338whp på litt under 1bar. Kjører 1.2 i trykk nå, så tror jeg ligger rundt det samme. Mister nok litt effekt på m3 bakpotta, men orker ikke at det skal bråke så sinnsykt :P

Har et mål om å lukte på 500whp når det blir smiddinnmat. Har skaffet meg s50 innsug nå, og har funnet ei spjeldrekke på ebay. Sikkert ikke nødvendig for effekten sin del, men det ser tøft ut. Men trenger nok litt tid på å samle deler, da jeg studerer for tiden.

Såpass! :D flytter rimelig greit på seg da! du må bare pøse på med bilder når du får alle delene og begynner å skifte/montere!

Kult å følge med på turboprosjekt!

Fy fanken å rått det siste bildet Are! gjør seg med buret, felger og slepekroken i babyblått! :D

Hvor har du fått tak i den slepekroken din forresten? Jeg har bare funnet sånne enkle små noen, mens din er todelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde fra treffet på våler, i kjent stil såklart;

65q17tvrfhhdt96k5lo3.jpg

Får mange dumme ideèr når jeg sitter å leser på internett, dette er en av dem :lol:

rzvri2jbhcbk62j1jgyo.jpg

Litt usikker, men håper å få til en bolt on løsning uten noe sveising med denne flensen. Må fintenke litt på det.

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Buret er skrudd. Du kan forsåvidt velge selv, da alt kommer i deler og må tilpasses en hel del. Jeg kjøpte med 2 skrukoblinger for å sveise på hovedbøylen, du ser de på bildene. Ellers er platene som er sveist fast på enden av rørene skrudd fast i karroseriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

:wink: Har ikke gjort noe i vinter, bortsett fra montering av orginal kassettspiller og kassettholder. Jeg er en av de få som enda prøver å leve i den analoge tidsalderen :P AFR måler er også montert.

Specs på turbo er A/R .63 på eksos og .50 på kompressor. T3 flens. Standard kina t3/t04 kopi.

Blir muligens opgradering etterhvert, men må ta en komptest og sjekk av turbo grunnet mye blårøyk på Vålerbanen sist. Om det viser seg at noe har tatt kvelden etter fuelcut'en jeg fikk, blir det full overhaling. Det kan ta litt tid mtp at jeg er student. Er lei av å skru på bilen nå, så den blir nok brukt som den er fram til jeg har økonomi til å gjøre det ordntlig.

Ellers er jeg opptatt med ei folkevogn som skal lakkeres å få 1.9 motor med turbo, og er dermed litt usikker på om det blir skilt på bimmern i sommer. Her har jeg så og si alt av deler fra før. Satser på 250+ whp.

Slenger med et par bilder av vinterprosjektet. Som student så trenger jeg jo et rimelig transportmiddel, og hadde litt lakk tilovers fra felgene :P

rrrk810fagx6yph0zrrc.jpg

c2tl23plvntsb0rp2ba0.jpg

God Jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...