Gå til innhold

Nøkkelproblemer på E92 2008

Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått problem med begge nøklene på min E92, de har begge hatt dårlig rekkevidde i de 2 årene jeg har hatt bilen (må 1 meter eller nermere for å låse opp bilen) å nå de siste månedene, så har jeg problemer når jeg skal starte (dette skjer for det meste når bilen har stått over natta, eller litt lengre perioder) jeg setter inn nøkkelen, men bare deler av instrumentene lyser opp, og når jeg trykker på start knappen, så skjer det ingenting. Må da ta nøkkelen ut igjen, sette den inn på ny, for så å trykke på start, så starter bilen. Dette er en 2008 med ca 80000 km på telleren. Noen som har vert bort dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har bilen vert etpar dager hos Bavaria Bryne (som har utrolig bra kundeservice) De har tatt diagnoser, og hatt ute nøkkelhull modulen, men ikke funnet noen feil, nøklene er også testet å funnet feilfrie. Å etter en liten dialog med support i sverige, så kom det raskt et svar tilbake, om en full oppdatering av programvaren i bilen (de kjente tydeligvis til problemet mente mekanikeren, ettersom han fikk svar ganske raskt) Så nå ser det ut som nøklene fungerer bra, og rekkevidden på nøklene har økt med iallefall 20 meter.

Å selfølgelig så ble dette tatt på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Da har bilen vert etpar dager hos Bavaria Bryne (som har utrolig bra kundeservice) De har tatt diagnoser, og hatt ute nøkkelhull modulen, men ikke funnet noen feil, nøklene er også testet å funnet feilfrie. Å etter en liten dialog med support i sverige, så kom det raskt et svar tilbake, om en full oppdatering av programvaren i bilen (de kjente tydeligvis til problemet mente mekanikeren, ettersom han fikk svar ganske raskt) Så nå ser det ut som nøklene fungerer bra, og rekkevidden på nøklene har økt med iallefall 20 meter.

Å selfølgelig så ble dette tatt på reklamasjon.

Har samme problem, men er ikke så ille som 1 meter, varierer fra 2-10 meter ca. Bavaria Bryne, var det der bilen ble kjøpt ny? Har det noe å si?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har ikke noe å si om hvor bilen er handlet :) Bestilles i fra Tyskland alle sammen.

P.s. Komm bare plutselig på de overskrivtene mens folk anonserer en BMW på finn og skriver med store bokstaver "NORSK BIL" :) ahahaha. Ler hver gang helt til jeg får vond i magen :)) Den eneste fordel med en norsk kjøpt BMW er litt støre batari og da for man en rustet bil på kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si om hvor bilen er handlet :) Bestilles i fra Tyskland alle sammen.

P.s. Komm bare plutselig på de overskrivtene mens folk anonserer en BMW på finn og skriver med store bokstaver "NORSK BIL" :) ahahaha. Ler hver gang helt til jeg får vond i magen :)) Den eneste fordel med en norsk kjøpt BMW er litt støre batari og da for man en rustet bil på kjøpe.

Da kjenner du nok ikke lovverket helt... Du har ingen reklamasjonsrett hvis du importerer bil selv. Dette har du på en bil som er ny i Norge. Kun det som er av garanti fra eventuel forhandler i det landet bilen er kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker jeg om godt brukte biler.

Når det gjelder nyere biler, så finnes det ting som heter "Premium seleksjon" og da for du garanti direkte fra produsenten som dekker hele EU sone. Sammtidig så gjelder det vanlig garanti på nesten nye importerte biler, men da ikke like lenge, i dette tilfelle tar din lokale BMW forhandler kontakt med produsenten, så dekker de det. Men som sakt her snakket jeg om folk som selger en 10 år gammel bil og skriker høyt "norsk bil" som er egentlig noe jævla skadet av norske forhold dritt :) Reklamasjons rett er ikke aktuelt når det gjelder så gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...