Bangy Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei. Etter en tlf med Bavaria Oslo så fikk jeg vite at de ikke kune hjelpe meg med å gå over bilen min for å se at alle nødvendige deler fra 328 er bytter over på min 318is sånn at de er like. Men han sa også at han visste om et verksted i hønefoss som var behjelpelig med dette. Eneste var at han ikke husket navnet på verkstedet. Noen her som vet hvilket verksted det er snakk om ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Kan det vært Geir Heggem? Han driver ihvertfall kun med BMW og er flink. TLF: 32 12 10 27 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Er det ikke biltilsynets jobb å sjekke dette ved en godkjenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Er det ikke biltilsynets jobb å sjekke dette ved en godkjenning? Nei, importør/autorisert forhandler/verksted må dokumentere at alt er byttet ift liste over forskjeller på to modeller ved ombygg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Ahaa..trodde de bare skulle informere om hvilke deler/delenr som gjaldt ved ombygging, og at biltilsynet da skulle kontrollere dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 forskjellig fra BT til BT om du må få noen til å gå god for bygget før man reiser på selve godkjenningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 forskjellig fra BT til BT om du må få noen til å gå god for bygget før man reiser på selve godkjenningen Det kan vel godt stemme - de har i teorien mulighet til å godkjenne uten at noen bekrefter på forhånd, men hvis noen andre dokumenterer at det er OK og de kun sjekker dokumenter, har de ryggen fri senere. Min erfaring med SVV-ansatte er dessverre at altfor mange av dem ikke tør/har kompetanse til å gå god for ting selv, og derfor kun godkjenner på grunnlag av dokumentasjon fra tredjepart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Så det er egentlig bare å få et merkeverkted til å gå god for bygget, reiste til bt og få godkjent? Hvilket BT er mest hjelpsomme med tanke på ombygging i Oslo område? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Opp.. Trenger virkelig hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 hmm, hvorfor vil ikke bavaria oslo gjøre dette?. det blir da akkurat det samme som en vanlig verksted time!. strandveien auto i trondheim sa til meg at de skulle være behjelpelig med det, han gjikk tilogmed igjennom med meg hva jeg måtte bytte for at de skulle godkjenne det!. dårlig service av bavaria om jeg kan si det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Aner ikke.. Første han sa når jeg sa ombygging er; Desverre, det kan jeg ikke hjelpe deg med. Men han henviste meg til en i Hønefoss han ikke husket navnet på. Jeg syns også det er dårlig service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 INgen som vet noe mer om dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Har du en godkjent søknad fra bt da? evt liste over de relevante forskjellene på 328 og 318is? Blir litt tungvint hvis en mekaniker skal finne ut hvilke deler som må byttes for å gå god for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Har du en godkjent søknad fra bt da? evt liste over de relevante forskjellene på 328 og 318is?Blir litt tungvint hvis en mekaniker skal finne ut hvilke deler som må byttes for å gå god for det. Søknad er sendt ja, men fortsatt ikke fått noe svar. Jeg har skrevet opp forskjellene som er mellom disse to bilene. MEN man må ha et merkeverksted til å gå over bilen, for å se til at de delene som faktisk skal byttes har blitt byttet. Eneste forskjell er jo bremser bak og fjærer foran( husker ikke om det var annerledes bak også), er det ikke? noen som vet hvilket biltilsyn som er mest hjelpsomme med ombygging i oslo akershu område? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 Du har skrevet opp ja, Bavaria kan jo ikke stole på at du har skrevet en "gyldig" og fullstendig liste. Er ikke det bt sin jobb? Informere deg om hva som må benyttes fra 328 for å få det godkjent? Bavaria har jo ikke noe oversikt over hva som må byttes for at bt skal bli fornøyde. Først og fremst må du ihvertfall vente på svar, så er det litt lettere å ha noe du kan gå etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå