Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varmeapparatviften min begynner å gnelle på viftehakk nr. 3 og 4.

Jeg "løser" problemet ved å skru den ned til 1 eller 2.

Men så leste jeg at det er ett/eller flere hjullager som ofte lager denne lyden, og når de begynner å lage lyd så får viften mer motstand og blir til slutt ødelagt.

Men E30 er jo en gammel bil, og før i tiden kjøpte man jo aldri nye deler, man bare fikset det man hadde :P Så det jeg lurer på er om det er mulig å skru ut viften å smøte opp disse lagrene for å forlenge levetiden på viften?

Evt. hvor den sitter å hvor mye jobb det er? (har vært med på alt fra 15 minutter på en Subaru Legacy til flere timer på en Volvo 240)

Skrevet

Du må vel ut med hele dashbordet- så litt tid går det. Jeg vil tro den letteste og mest holdbare måten er å kjøpe en brukt vifte. Dukker tilstadighet opp på "tilsalgs" delen her inne på forumet.

Skrevet
Du må vel ut med hele dashbordet- så litt tid går det. Jeg vil tro den letteste og mest holdbare måten er å kjøpe en brukt vifte. Dukker tilstadighet opp på "tilsalgs" delen her inne på forumet.

Feil! Kommer ikke engang til vifta derfra, uansett hvor mye du skrur!

Kun dekslet øverst på torpedoveggen i motorrommet.

(15 min er kanskje litt optimistisk :) )

Skrevet

Ok, takk for hjelp med plassering :)

Ser inne på bäwfans.info at det finnes 2 typer vifter. En som koster 1500 og en som koster over 3k på koed :o

Klarer man lett å se hvilken jeg trenger ved å ta av dekselet å kikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...