Gå til innhold

Larsen E36 S50B32 Godkjent svv :D


petterl
 Share

Anbefalte innlegg

Har ringt litt rundt nå, Solør motor virker som har best pris hvertfall ;) Får se om det blir en tur dit på mandag, med veiv,råder, svinghjul og remhjul ;)

Noen som har erfaring med Plastigauge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sjekke klaringer på råder er viktig siden mye av, spesielt "kina rådene", er urunde og må brotsjes/hones.

Det beste er å skaffe seg micrometer om man driver litt med motorbygging.

Plastigauge funker helt greit på vanlige motorer, men er ikke å anbefale om man skal bygge superpresis høy effekt/turtallsmaskin. Sett nok av ganger plastigauge feil. Men igjen, det slår sjelden stygt ut på gatemotorer om man har en ørliten feilmargin.

Solør motor kan jeg forøvrig anbefale. Han er rask og billig, og har jo bygd endel spenstige motorer opp igjennom.

Forøvrig, den oljereturen din, for meg ser det ut som den er helt i grenseland for frittfall om du har motoren i orginal stilling?

Du får har lykke til, det er ingenting som er mer demotiverende enn å fylle opp en motor med gromdeler også er det noe som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sjekke klaringer på råder er viktig siden mye av, spesielt "kina rådene", er urunde og må brotsjes/hones.

Det beste er å skaffe seg micrometer om man driver litt med motorbygging.

Plastigauge funker helt greit på vanlige motorer, men er ikke å anbefale om man skal bygge superpresis høy effekt/turtallsmaskin. Sett nok av ganger plastigauge feil. Men igjen, det slår sjelden stygt ut på gatemotorer om man har en ørliten feilmargin.

Solør motor kan jeg forøvrig anbefale. Han er rask og billig, og har jo bygd endel spenstige motorer opp igjennom.

Forøvrig, den oljereturen din, for meg ser det ut som den er helt i grenseland for frittfall om du har motoren i orginal stilling?

Du får har lykke til, det er ingenting som er mer demotiverende enn å fylle opp en motor med gromdeler også er det noe som ikke funker.

Takk for mange gode tips :) Skal levere veiv,råder og svinghjul på solør motor på mandag, så håper det blir bra :) Skal også ta en tlf til KSR ang rådene, ikke no vits å kjøpe nytt, når man må fikse på de...

Ang oljeretur så er den akkurat i grenseland ja, men egentlig den eneste muligheten som jeg kan se.. Sitter jo øverst i bunnpanna, så håper det går bra :)

Nå blir det grilling og kald corona i solveggen :D GOD HELG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vell egentlig hedder grenrør, så du kan vell bare snu de så du får turboen opp fks, da vil jo returen bli mye høyere og ikke lengere bli noe problem?..:-), noe Dritt me mottoren da, men håpe du finner ut av d på mandag:))

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk status på veiva før du ringer KSR, så er du sikker på at feilen ikke ligger i dine deler. Opplever leverandør kjøper som litt halvuseriøs og ikke sjekker sånne ting så er de lite medgjørlige er min erfaring. Legger man fram dokumentasjon og resonerer logisk er det få seriøse tuningbutikker som sier deg imot.

Nå er som sagt normalt å dobbelsjekke alle klaringer før man monterer, men jeg forstår frustrasjonn, spesielt siden HPO ikke er ansett for å være spesielt billigråder. Sistnevnte kjennetegnes jo ofte med nettopp det: ujevne klaringer. Kjapp maskinering og billigere legeringer. Kvalitetskontrollen er ofte på et lavt nivå og derfor får man også slengt ut et billig produkt. De grommeste rådeprodusentene scanner også rådene på for jevn partikkelspredning over hele kontruksjonen (at det er en like god materialblanding i hele råden, og man ikke har truffet "soft spots i suppa".

Angående oljereturen så går det ann å lage selve pluggen inn på bunnpanna med mer helling nedover og deretter sette på en 60 grader kobling slik at du får slangen fra turbo til blokk i rett linje 60 grader nedover. Men du ser jo fort når du har startet opp å mappet om dette er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vell egentlig hedder grenrør, så du kan vell bare snu de så du får turboen opp fks, da vil jo returen bli mye høyere og ikke lengere bli noe problem?..:-), noe Dritt me mottoren da, men håpe du finner ut av d på mandag:))

I teorien høres det veldig lettvint ut, men snur man på grenrøret kommer dempertårnet i veien, da må man bygge om grenrøret og få det lenger fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke veiv før jeg ringer noen ja ;p kjett å drite seg ut på den..

Men ettersom jeg så på de gamle lagerene, så var de jevnt "slitt", så tviler på at det er veiva som er skjeiv. Men dette får jeg svar på i morgen ;)

Ikke så lett å bare snu grenrøret akkurat, må sveises om da og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update bare.

Fikk henta veiv, råder,stempler og svinghjul hos solør motor på mandag :) Kjempe service der, og billig ;)

Veiva var helt fin, tok en polering bare.

Rådene var paret feil, og fortsatt urunde ( i begge ender).

Da jeg endelig skulle få stemplene i blokka, så ivrig som jeg var, klarte jeg å ødelegge ene stempelringen :( Snakk om uflaks hele tiden...

Bestilte ett nytt sett på gs mandag, siden de hadde ett på lager. Men viser seg senere å være en feil :@ Ingen på lager, og over ei uke leveringstid til GS... Så etter noen samtaler, så håper jeg at de kommer til uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...