gullsakar Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Hei. Et litt snodig problem begynner å blusse mer og mer opp på min e46 320i Ofte spesielt etter bensinpåfylling eller korte turer.. Sviver egentlig greit på tomgang men skjer med en gang jeg gir gass.. Også i fart så kan den plutselig daue.. Kan det være så enkelt som kondens? Skal sies at bilen ofte blir kjørt tom før det fylles bensin.. Jeg kjører firmabil hele uken så ikke så lett å følge med.. Prøvde også å nappe ut lmm. Det som bekymrer med da er at motoren gjør et ''hopp'' så sviver den normalt igjen.. Når jeg plugger inn igjen synker turtall mye å blir nesten kvalt.. Er den defekt da? Noen andre ideer..? Skal prøve å få den inn på en diagnose men har ikke fått noen feilmeldinger i display ennå... Takker for innspill...
Hawkon88 Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Lmm fungerer nok som normalt. Dersom den hadde vært defekt, ville ikke motoren respondert på når du tar kontakten ut/inn. Jeg ville tatt en diagnose. Kan også være bensinpumpa med mer.
gullsakar Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 da er diagnosen tatt og det er feilmeldinger på både kam og veiv aksel sensorer... så jeg prøver å bytte disse.. noe jeg burde greie vel?? kan mer enn å skifte spylerveske men er ikke mekaniker.. noen som vet om bra diy'er...?
gullsakar Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 bør jeg bytte begge sensorene på kamaksel.. nr 5 og 18??
turtell76 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 prøv å rengjør kontakter til cam og veiv føler, hadd samme problem på min, rengjor kontaktene, og vips så va den god
Hawkon88 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Når jeg byttet veivaksel sensor på e39en så måtte jeg demontere plastdekselet over radiatorviften, radiatorviften og lokket på oljefilteret. Da skal du akkurat klare å skubbe hånden langt nok inn under innsuget til å komme til kontakten.
gullsakar Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Når jeg byttet veivaksel sensor på e39en så måtte jeg demontere plastdekselet over radiatorviften, radiatorviften og lokket på oljefilteret.Da skal du akkurat klare å skubbe hånden langt nok inn under innsuget til å komme til kontakten. tror jeg velger å jekke opp bilen for å skifte veiv føleren.. den sitter under startmotoren på min mener jeg.. ganske grei å nå fra undersiden tror jeg.. ang kam følere sa verksted at de hadde skiftet begge hvis de skulle gjort det selv om det oftest er den på innsugsiden som feiler. begynner med den så får vi se hvor det bærer... takker for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå