e30_facelift Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Hei. Har ett meget irriterende og frustrerende problem men min bmw 525ixa, den går bare på 5 sylindere, og eg har lokalisert hvilken sylinder som trøbler. Sylinder nr 1 (nærmest radiator) er den som trøbler. Har skiftet alle plugger og har skiftet coil på syl nr en (ny, denne fungerer i annen bil) Problemt mitt her er vel at eg ikke skjønner noe lenger, den får strøm inn på coil, men det kommer fortsatt ikke noe gnist, selv med ny coil, har også prøvd coil fra en annen bil, da eg tenkte det kanskje var feil med den nye. Så mitt problem er: Den får strøm inn på coil, men gir allikevel ikke gnist på pluggen... (denne coilen fungerer som sakt i en annen bil, har også prøvd med x antal nye og gamle plugger for å eliminere, men ingen gnist uansett!!) Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? På fårhånd takk
e30_facelift Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Ingen som har tips? Ganske frustrerende dette, da det er min bruksbil...
hao Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Prøv en annen plugg.? Hold i pluggledningen når motor går og det kommer garantert strøm da Coil skal være jordet eller? Sjekk at den får kontakt med gods.
Azeton Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 sett at den faktisk får kontakt med pluggen? byttet den lange tingen som går fra coil til plug? Lån fra en annen coil og test. test samtidig med en annen syl
e30_facelift Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Hei. Coilen er som sakt ny, og den fungerer i en annen bil når eg prøver den der, har også prøvd å bytte om på coilene for å se om det hjalp, men ingen positiv respons. Har også prøvd me x antall plugger på den sylinderen som ikke går, men får fortsatt ikke gnist, målte stikkene på sylinder nr en, og fikk samme verdier på alle coilene når den gikk på tomgang, altså sylinder nr en får strøm på coil, men gir fortsatt ikke gnist. Og den fungerer som sakt i en annen bil. Er det forskjell på m50b20 og m50b25 coilene? Kanskje jeg har fått feil i såfall, for bilen eg prøvde den nye coilen i hadde m50b20 og da fungerte den. Det går en egen jordingskabel fra coil nr en til gods, og en egen jordingskabel fra coil nr fire til gods. Så igrunn tror eg ikke det er problem med jording.
e30_facelift Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Fungerer som sakt i en annen bil.
oddis Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Får du likt signal på alle coilene? Eller har signalet til den dårlige coilen ulik verdi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå