Gå til innhold

Autofunksjon av lys BMW F11 - alltid på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke meningen at hovedlysene skal slå seg av på dagen?

Det skal vel være en lyssensor som skrur på/av hovedlys i/ut av tuneller, samt når det blir mørkt. Det virker som lysene alltid er på selv ved høylys dag. Må derfor skru bryteren over på 0, men da slår baklyktene seg av. Noen som har det samme problemet? Sett flere Audier hvor lyktene slår seg automatisk på i tuneller.

Noen andre med f11/f10 som har erfaringer med dette? :? (har for øvrig fjernlysassistent og xenon) :idea:

Skrevet

Jeg har bryteren "til venstre". Da virker alt automatisk - lys på/av i tuneller osv. '12-modellene har vel slokte baklys med vanlige kjørelys/markeringslys.

Jeg fikk beskjed om at bryter skulle stå til høyre eller noe slikt - husker ikke, må se etter først. Ombestemte meg raskt da jeg leste instruksjonsboken. Jeg har aldri rørt bryteren siden på snart 16 måneder. Fjernlysassistenten virker supert. Bare synd den må aktiveres først.

Skrevet

ok, da får jeg sjekke litt til, har ´12-modell ja. syntes det er unødvendig å kjøre rundt med fullt lys hele dagen når dette skal gå automatisk. bryter står helt til venstre på A. Fjernlyset fungerer også her utmerket.

• 3 months later...
Skrevet

Hei!

Jeg kjører alltid med bryteren til venstre. Da er det bare ringene som lyser ved vanlig dagslys og så skrur xenon seg på i tunneller og når det begynner å bli mørkt. Min erfaring er at de skrur seg også på når det blir for mye lys, dvs på en fin sommerdag med mye sol. Tror det har noe med å gjøre at ringene da ikke gir nok lys, selv om de gir sterkere lys enn når de kun fungerer som parklys, eller sammen med xenon/tåkelys.

Skrevet
Jeg har bryteren "til venstre". Da virker alt automatisk - lys på/av i tuneller osv. '12-modellene har vel slokte baklys med vanlige kjørelys/markeringslys.

Jeg fikk beskjed om at bryter skulle stå til høyre eller noe slikt - husker ikke, må se etter først. Ombestemte meg raskt da jeg leste instruksjonsboken. Jeg har aldri rørt bryteren siden på snart 16 måneder. Fjernlysassistenten virker supert. Bare synd den må aktiveres først.

Hva merer du med at de må aktiveres først? Har en F11 som jeg ikke har fått til å fungere fjernlysassistenten.

Ellers så kjører jeg med bryteren i auto (helt til venster), da slår lysene seg av/på etter lysforholdene samt at fargene i instrument pannelet veksler mellom hvitt/rødt. Baklysene mine lyser ikke om dagen. Har begynt å kjøre med lysen i av posisjon, for da lyser bare ringene, trenger ikke noe mer på sommeren.

Dere kan sjekket automatikken om den fungerer med å enten legge noe over eller benytte lys på lyssensoren som sitter i øvre del av frontruta (midt i).

Skrevet

Hva merer du med at de må aktiveres først? Har en F11 som jeg ikke har fått til å fungere fjernlysassistenten.

Ellers så kjører jeg med bryteren i auto (helt til venster), da slår lysene seg av/på etter lysforholdene samt at fargene i instrument pannelet veksler mellom hvitt/rødt. Baklysene mine lyser ikke om dagen. Har begynt å kjøre med lysen i av posisjon, for da lyser bare ringene, trenger ikke noe mer på sommeren.

Dere kan sjekket automatikken om den fungerer med å enten legge noe over eller benytte lys på lyssensoren som sitter i øvre del av frontruta (midt i).

Du er vel sannsynligvis klar over dette, men jeg skriver det likevel :)

Hvis du har fjernlysassistenten så skal det være to knapper på enden av blinklyshendelen. Den øverste endrer hva som vises i kjørecomputer og den nederste aktiverer fjernlysassistenten. Det tennes da et lite lys på hendelen som viser at den er aktivert.

Samme som aktivering av regnsensoren på hendelen på høyre side...

Hvis dette ikke funker bør du reklamere til BMW - lykke til!

Skrevet

wallpaper_80.htm

På bildet kan du se fjernlysspaken med to knapper, den øverste er til BC(?) altså kjørecomputer og den nederste er til å aktivere auto fjernlys(ekstrautstyr). Dette kan kun gjøres når nærlys er på og det kommer da ett symbol opp i instrumentpanelet med lyssymbol og en A.

Har ellers merket det samme som andre, at nærlys slår seg på ved direkte sollys og at den kanskje skulle vært kalibrert, ikke mye nærlys man trenger når det er så lyst i hvert fall.

Skrevet

Det er noe tull med sw som kom mot slutten av 2011 slik at lys sensoren ikke altid funker som den skal, med å slå av/på nærlys! Min funket perfekt helt til software ble oppdatert i september 11.... Etter det har det ikke funket som det skal! Ble også noe tull med regnsensor, starter for sent og visker for lite!! Det har nå kommet oppdateringer på dette :-)

Skrevet

Du er vel sannsynligvis klar over dette, men jeg skriver det likevel :)

Hvis du har fjernlysassistenten så skal det være to knapper på enden av blinklyshendelen. Den øverste endrer hva som vises i kjørecomputer og den nederste aktiverer fjernlysassistenten. Det tennes da et lite lys på hendelen som viser at den er aktivert.

Samme som aktivering av regnsensoren på hendelen på høyre side...

Hvis dette ikke funker bør du reklamere til BMW - lykke til!

:oops:

Hmmmm... for å være ærlig så hviste jeg ikke dette, ja hvorfor har vi forum :-)

Tusen takk for hjelpen, må sjekke dette da...også regnsensoren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...