undseth Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Hei. Jeg har en BMW 318 94 modell, og har fått en del problemer med at bilen ikke varmer. Jeg har byttet Termostat uten hell, har også parkert bilen i en oppoverbakke for å så lufte hele systemet, noe som har hjulpet noen få dager, helt til det blåser kaldt igjen. Har lest litt på nettet at denne typen er veldig vanskelig å få luftet skikkelig, noen som vet om dette stemmer? Og jeg vet ikke om jeg lufter det riktig. Etter det jeg har lest skal jeg skru opp en tapp ved siden av radiatorlokket og la det "sive" ut kjøleveske til det blir en jevn stråle, for så å skru igjen. Men jeg kommer ikke lang hvis jeg må gjøre dette annenhver dag. Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Eller har forslag? Mvh Lillebjørn Undseth
silvrblue Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Har du varm luft når du trøkker inn gassen en stund?
undseth Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 Har du varm luft når du trøkker inn gassen en stund? Ja, men må ha ganske mye gass. Trenger ikke noe gass med det samme jeg lufter den, men ca en dag etterpå blåser det kaldere, og da blir den ikke varm på tomgang.
silvrblue Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg vet ikke hva som er gåent, men jeg "fikser" det ved å kjøre på mer kjøleveske... Da har jeg heller varmluft hele tiden, enn å ha kald når jeg står stille..
undseth Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 Jeg gjorde egentlig det også. Kjøpte 1 liter med ublandet veske og smelte på alt sammen. Og har sett etter lekasjer, men klarer ikke å se noen. Takk for hjelpen uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå