Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hopp. Her om dagen begynnte oljelampa mi å blinke. Aka, den lyser ikke konstant, men begynner å lyse i en bakke, sving etc.. Jeg stoppa da å fyllte på ca en halv liter olje, gikk å starta motoren igjen å rusa den til max turtall for å få bevegelse på olja. Gikk så for å peile, men var 0 spor etter olje på pinnen. Kikka litt nærmere og så at ca halvparten lå på bakken under bilen. Jeg bomma ikke på oljepåfyllingshølet....

Noen som har vært borti no liknende?

Det gikk også plutselig opp for meg at det kanskje var mi olje som har ligget utenfor jobb en stund. (muligens ca 2 uker) Så hva slags virkning vil dette ha på motoren? Kjører nå bilen meget rolig, ikke over 2.5k rpm og siste resten av olja ser ut til å holde seg i motoren, ikke no mer eller mindre oljelampelys siden fredag 13.01..

Bilen er en 318i, 94 modell.

Det kan foresten se ut som den lekker mer når den står på flat mark, enn i en slak oppoverbakke...

Skrevet

noe som er helt sikkert er at hvis du nettopp har rusa bilen og så sjekker olja så ser du ingenting på peilepinnen...:) da må du vente 5 min for å få nøyaktig måling.. ellers kan det være oljenivå føleren som begynner å tulle..

Men hvis du ser tydelig oljetap og lekkasje er det vel bare å følge veien til der det kommer fra...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...