Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I går ville ikke min X5 2002 3,0D gå i revers, skjedde ingen ting når jeg satte den i R.

Satte den i park og i R igjen og den rygget.

Idag når min samboer skulle dra fra jobb skjedde det ingen når hun satt den i D.

Det har ikke vært noen ulyder i gir kassa, det virker bare som den går i nøytral.

Bilen har gått 137 000 km.

Noen som har noen tips, er det bare å belage seg på en overhaling.

Skrevet

Har du ikke kompetanse til og sjekke oljenivået, eventuelt tilstand på olja i girkassen, så oppsøker du i dette tilfellet ett kompetent verksted for videre undersøkelse. Diagnose er vel det første ett merkeverksted vil foreta, men tviler på at det i seg selv vil gi særlig håndfast indikasjon på hva som er galt. Noe er ihvertfall galt, og jeg ser muligheten for ett eventuelt havari her, men ikke svart mal alt ennå.

Ville i bunn og grunn funnet ett verksted som virkelig kan automat, eventuelt BMW, og da mener jeg forsåvidt at ett BMW merkeverksted i utgangspunktet IKKE er ett sted hvor dem virkelig kan bil og gir.

Oppgi hvor du bor (sånn ca) og spør om erfaringer ang. verksteder i ditt nærområde her på forumet. Uansett. La bilen stå enn så lenge.

Skrevet

Bor i trysil, skal ringe Rats imorgen tidlig.

De har utstyr for å flushe kassa, håper det hjelper.

Hadde en mercedes med akkurat samme symptomer og det hjalp å flushe.

Om de mener kassa må overhales, så tenkte jeg å innhente priser fra rats og stm i sverrige.

Får håpe at flushing/oljeskift løser saken.

Kassa girer helt fint når den blir varm-

Skrevet

Det kan være lite olje, men som sagt så er det nok spesialistene som bør på banen her. Rats kan automat, så det er ihvertfall ett blinkskudd så langt. STM har jeg null erfaring med.

Er nok verdt kronene og sette den til rats/stm for en flushing med tilhørende filterbytte. Skulle det vise seg og bli ett mer eller mindre resultatløst forsøk på og få ting i orden, så kan det i det minste tenkes at du ikke må betale for mye for akkurat den flushingen dersom jobben med overhalingen faller i dems hender innen kort tid. Ville i alle fall luftet en slik tanke og eventuelt fått en liten deal på den biten i forkant.

Skrevet

Heisan. Får håpe at flushingen fikser problemet for deg. Hadde en '02 X5 selv med noenlunde samme besvær. BMW mente kassa måtte byttes- 60.000.- ca!!! Syntes vel d var i dyreste laget, så jeg kontaktet ett firma på Lillestrøm som faktisk reparerer BMW automat kasser og de gjorde jobben for 32.000.-!!!!!! Lykke til med diagnosen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...