Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 97 mod med enkel vanos. 270000km på telleren som nå har begynt å drikke vann, den har også fått litt majones i olja. Fikk påvist på verksted Co i kjølevannet bare for å være "sikker" på elendigheten...

Jeg skrur jo selv, men har aldri skrudd m52 før og slik jeg har forstått det så er det veldig stor mulighet for at toppen er gåen/sprukket når slike ting skjer på M52.

Slik jeg ser det er det to alternativer;

1; rive av toppen,"gamble" på at det bare er pakning og at man slipper å skifte topp (må da trykkteste topp)

2; finne en annen motor med lav km. Hva passer rett i disse bilene om man skaffer motor med el nett og hjerne?, skifte ut dagens motor med en identisk en ser jeg på som mye mindre jobb enn å begynne å skru på den som sitter i.

Skrevet

Det er kun M52B28 som passer bolt-on. Selvfølgelig B20 og B25 også, men du vil ikke gå ned i størrelse vel?

Riske med å kjøpe en brukt motor er at det kan være oljeforbruk og/eller vannforbruk på den og.

Det er ikke veeeldig ofte det er sprukket topp egentlig.

Skrevet

Kan vel like godt skru opp og sjekke? Hvis du så bestemmer deg for å bytte motor, så kan du uansett åpne den for å sjekke. Trenger ikke å være noe mer enn toppakninga, selv om det er muligheter for at toppen kan være gåen. Tror heller jeg ville funnet en brukt topp og flytta over alt og brukt samme motoren igjen (hvis toppen er gåen), for da har du mer kontroll på at det holder enn om du kjøper en annen brukt motor i halvveis god stand.

Nei, smekk av toppen og sjekk før du gjør noe mer, tror det er lurest.

Skrevet

Jo hadde eg hatt en plass å stå innom hus hadde jeg nok gjort det...

Skifte motor går relativt fort, tar man bare toppen, kan man ende opp med trykking og planing av topp og en masse dill dall før det er i sammen igjenn, og jeg har fremdeles en motor som nærmer seg 300000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...