handsome Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Hei..! Har kjøpt en e46 320d 04 modell med 124000 på telleren, touring. Ett par ting jeg lurer på: 1. Den er veldig hard å få i gir. Gir overføringen er noe slitt, så kan skyve girstang 1cm sideveis. 2. Bakluken er VELDIG hard å få igjen. Men når jeg tar opp glasset og prøver luken, da er den fin! 3. Speilene har en knapp for å klappes sammen, og når jeg lukker de opp igjen, forsvinner de helt rundt, de stopper liksom ikke i hakket sitt.. Noen som har noe formening om løsninger på disse problemene? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Hawkon88 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 1. Bytte giroverføring 2. Se at døren er montert skikkelig. Evt demontere støtdemperne som skal holde luken, og prøve på nytt. 3. Demontere opplegget rundt innfoldingen av speilet og se om noe er knukket/nedslitt etc. for deretter å bytte ut defekte deler. Evt så er det et stoppunkt/rele eller noe. Prøv å les deg litt opp på hvordan pantentet fungerer. Garantert noen som har hatt samme problem som deg- Og fikset det.
handsome Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Takk for hjelpen! Men kan det være lurt å bytte olje på kassa også? Og evt hva slags olje? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Hawkon88 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg ville begynt med giroverføringen. Jeg kan ikke uttale meg på e46, men på e30 er det en ganske knotete jobb å bytte overføringen når kassen står i bilen. Jeg mener at olja på kassen blir byttet i forbindelse med service dersom du følger serviceprogrammet til bilen. 06mod Audi a6 2,0tdi har hvertfall oljebytte på kassen hver 60 eller 120 000km. Regner med at det er noen lunde likt for bmw. Oljebytte på kassen er ikke noe problem når kassen står i bilen, så lenge du klarer noen lunde "stå på kne/stå høyde" under bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå