Gå til innhold

Startproblemer E39 520

oleta
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har problemer med å få start på min 97 modell E39 520, og håper noen her kan ha noen gode tips til hva det kan være.

Når du vrir om nøkkelen skjer det absolutt ingen ting!

Har en komplett 528 E39 stasjonsvogn stående som jeg skal bytte over motor til 520'en fra så vi har derfor hatt tilgang på endel deler for feilsøking... men det er altså originalmotor som står i 520'en enda og ikke vil starte.

Her er det vi har prøvd for å utelukke feil:

*Jorda starteren, den går da rundt men bilen starter ikke.

*Vi hadde mistanke om at det kunne være startsperra som hadde slått seg vrang, vi prøvde derfor og bytte over tenningsmodulen, styreenheten og chipsen i nøkkelen fra 528 til 520 uten at dette hjalp noen ting.

*Prøvd å bytte tenningslåsen.

*Prøvd å bytte alle relleer i motorrommet fra 528 til 520 uten at det hjalp

*tatt diagnosetest og fått opp følgende feil:

- airflow (ettellerannet)

- kamakselsensor

- startsperre

Men diagnosen tok vi etter at vi hadde prøvd å bytte over styreenheten og etc fra 528 så antakelig derfor startsperrefeilen kom opp, kom iallfall ikke fram igjen når vi sletta feilkoden. Det lå heller ikke noe inne på info som tydet på at noe var "låst".

Det er vel det vi har prøvd sålangt, vært veldig takknemlig dersom noen her har noen andre gode tips, begynner å bli litt rådløs nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandee34: Gi meg tilbakemelding da om du finner ut hva som feiler bilen din, så skal jeg gjøre det samme:)

Nei har ikke byttet kamakselsensoren men skal da vel ikke gjøre så bilen ikke starter den?

Bilen har gått veldig dårlig den siste tiden, så regner med det er kamakselsensoren som er årsaken til det men bilen skal vel starte likevel?

Kan forresten også nevne at det ikke er mulig å få motoren til å gå ved å "renne seg åt" heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det hadde vært bensimpumpen skulle vel fortsatt starteren slått inn?

Det samme gjelder vel også kamaksel og veiv-sensoren? men er nok greit å bytte disse uansett for å få den til å gå som den skal igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

tenkte bare jeg skulle opplyse om hva som var feil i tilfelle noen andre får samme problemet...

det var dårlig jording på ei kontaktplate i tenningslåsen, så kobla bare utenom den og vips så går den like fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...