e34bmw535i Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Bremsene bak henger igjen, løfta bilen og dekka var låst når jeg vrei på dem. Og det piper litt også i begynnelsen når jeg kjører, så er skivene ganske varme. Kan det være gummiringen på caliperen som har fått fukt og dritt så den ikke slipper opp igjen? Kan huske at det skjedde foran på den en gang... er rust på skivene også, har dette noe å si? Takker for svar
Hawkon88 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Rusten blir slitt vekk når du kjører, så det skal ikke ha så mye å si.
Morty999 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 er nok kaliperne som har rusta fast, enten stemplet sitter eller så sitter gliderne. disse kan du overhalle om du vil, event kjøpe nye kalipere..
dag sverre lange Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Hadde problem med at bremsene henger igjen spesielt ved kald bil... Var meget gammel bremseveske og luft i systemet. Vesken fryste i pumpen og gjorde bremsene harde og inaktive.... Ny bremseveske samt lufting var løsningen for meg... Fungerer utmerket nå...
e34bmw535i Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 hmm, da prøver jeg det før jeg bytter deler. Takk for svar
dag sverre lange Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Hos meg var det i tillegg vann i bremsekraft-forsterkeren... da det ble kalt frøs vannet til is og pedalen sto bom stille.... var også vann i brønnen under luftinntaket til førersiden. der hvor bremseveskebeholder og sånt er... dette frøs også til is og hindret mekanismen i og fungere... Ordnet det seg for deg og bare lufte\skifte veske?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå