Gå til innhold

P&R: Størst på senk i Norge - Den store tilbudstråden.


Polardego
 Share

Anbefalte innlegg

De tuningart settene er ikke de godkjent til endel mer senk? Ser det står 35-65mm på alle. Hvertfall golf som jeg fant veldig lett på google var bortimot 90mm elns godkjent så hvorfor er det da skrevet 65mm?

For meg som syns biler ikke trenger stort mer enn senk og felger så er det litt synd å må kappe fjærer eller bruke 15-20 tusen kroner på å bygge noe selv som ikke er godkjent engang.. for å få det rette utseendet.

Så spørsmålet hvor mye er tuningart settene godkjent for?

Og kan de skaffes til mercedes w124 eller w201 eller bmw e30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk én sms i dag fra posten om at senkesettet mitt var komt. Strålende service, da det kom inn hos dåke på fredag. Veldig fornøyd.

Men, men fekk én til sms rett etterpå om ein anna pakke eg ikkje har bestilt, at "pakken min" var komt til Coop Prix Silsand. Mulig dåke må sjekke opp i dette, er sikkert én eller anna som venter på denne pakken er. Vertfall ikkje min. ;)

Avsender

Parts and Retards AS

Mottaker

9303 SILSAND

Antall kolli: 1

Vis hentelapp

Produktnavn: KLIMANØYTRAL SERVICEPAKKE

Vekt: 1,9 kg

Mål: 22x21x15 cm (LxBxH)

Prisgrunnlag: 2 kg

Vil ikkje skrive kolinr innpå her av naturlige grunner. ;)

Tenkte skulle gi beskjed.

Stemmer det, ditt nummer ble med på en annen pakkelapp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tuningart settene er ikke de godkjent til endel mer senk? Ser det står 35-65mm på alle. Hvertfall golf som jeg fant veldig lett på google var bortimot 90mm elns godkjent så hvorfor er det da skrevet 65mm?

For meg som syns biler ikke trenger stort mer enn senk og felger så er det litt synd å må kappe fjærer eller bruke 15-20 tusen kroner på å bygge noe selv som ikke er godkjent engang.. for å få det rette utseendet.

Så spørsmålet hvor mye er tuningart settene godkjent for?

Og kan de skaffes til mercedes w124 eller w201 eller bmw e30?

Du må jo følge de spesifikasjonene som er oppgitt i Tüv og de gir normalt mellom 35-65mm senk.

Det er jo en grunn til at det ikke er lovlig til å senke mer både ihht trafikksikkerhet og at man faktisk skal ha fjæringsvei på settene.

Alle coilovers kan senkes mer enn de er oppgitt, men da ryker alt av garantier og ansvar fra produsent.

Sånn er det bare. :)

Det blir akkurat det samme som å kjøre i 100km/t som er maks tillatt hastighet i Norge, mens bilen i avataren min gjør 250 km/t.

Er full mulig, men ikke hverken lovlig eller forsvarlig. (Test av toppfart ble gjort på Autobahn)

Tuningart kan ikke skaffes til W124 eller E30, til E30 har TA Technix og H&R et justerbare sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei, tenkte å bestille senkesett til e36 touringen min. Er det noe jeg burde bytte samtidig som jeg har av demperne?

Hvordan er kvaliteten på tuningart settet?

Tuningart settet fungerer helt greit, eneste du bør gjøre er å smøre det godt inn med feks. techtyl spray da galvaniseringen på disse ikke er all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...