andrE36as Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Ca 18 måneder etter jeg solgte 325'n, klarte jeg ikke leve mer med angeren, og følte at den eneste måten for å få livet på rett kjøl igjen var ny BMW Da falt valget på denne vogna, og jeg er storfornøyd! Peugeoten som skulle "erstatte" E36'a er gjemt vekk og glemt. Bilen - Importert fra Belgia - Black Sapphire Metallic (475) - "Standardleder/Schwarz" - 202K på tellern Utstyr -240 Leather Steering Wheel -249 Multi-function for steering wheel -302 Alarm system -320 Model designation, deletion -321 Exterior parts in body color -382 Roof rail -473 Armrest, front -481 Sport seats F Driver/Front passenger -493 Storage compartment Package -520 Foglights -534 Automatic air conditioning -550 On-board computer -650 Cd player -661 Radio BMW business -785 White direction indicator lights -877 Deletion cross-over operation På kjøpet fikk jeg nye vinterdekk på felg, 205/55-16 Yokohama og sommerdekk kjøpt i sommer på 225/40-18 Mfelger. Service tatt for 2000km siden og nylig EU, så det er bare tut og kjør for min del! Har litt planer for bilen på sikt - Nye frontlys da de som står på er slitt i glasset (tar gjerne i mot tips, vurderer bare nye plastdeksel med LED AE og xenon i lang/nær) - Xenon i grøftelys - LED skiltlys - Sorte nyrer - Mtech front - Mtech ratt med "pupper" og multifunksjon - Muligens nye sommerfelger siden de jeg har er ganske kantslitte - Sote rutene - Fikse steinsprang på panser og framskjermer - Fjerne mobilholder som klemmer handa når jeg girer i 5 (Noen som vet hvor kabelen går videre inn i hanskerommet?) Og forøvrig vil jeg at dere kommer med tips og triks, og ja for all del ris og! Kommer flere bilder, men pga av mørketid i Nord Troms må jeg gidde å gå ut den ene timen det er lys! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas_S Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Grattis med ny bil! Fine de facelift e46'ene! Tips: Bytt veivhusfilteret ditt (sitter på toppen av toppdekselet under motordekselet) og ta av intercoolerslanger inn på innsuget å se om det er mye sot/olje inni der, da bør du ta av innsuget (ikke mye jobb) vaske det rent for sot/olje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Ok, takk for tipset Men byttes ikke veivhusfiltert ved oljeskiftservice samtidig med olje og luftfilter? Pratet med en kompis som mente at det var for høyt trykk i motoren da den blåste litt olje opp av påfyllingslokket da den ble løsnet under tomgang. Er det så unaturlig pga av høy kompresjon? Men vet og at kompresjonen kan lekke ut av veivhuset. Men bilen går bra, ingen fjusk så vet ikke om det er et problem jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Jeg ville byttet det filteret, det blir nok ikke byttet med mindre man ber om det på verksted. Veivhusfilter ødelegger mange turboer på 320d (inkl. min), jeg merket ingen symptomer på at noe skulle ryke før det skjedde. Uansett er det en billig del å skifte (ca 400,-). Skifte turbo på verksted må du regne med minst 17 lapper Fin bil og fine planer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Ser på kvitteringene at det byttet turbo, oljefilter, luftfilter, veivhusfilter og litt div den 21.04.2010 til den nette sum av 22k.. Kanskje på tide å bytte den igjen da.. Takk forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas_S Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Aldri dumt å bytte slik "for ofte". Er liksom så billige forsinkringer! Ville bare si ifra så vet du det Fin vogn nok en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Aldri dumt å bytte slik "for ofte". Er liksom så billige forsinkringer! Hehe, nei hvertfall ikke når det bare koster en halv høvding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Var på Tintline i Tromsø i dag og sotet rutene på bilen. Er storfornøyd med Nicklas sin jobb Rask og rimelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå