Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1977 E12 525

Motor: M30B25

Farge: Sierra beige

Vurderes solgt. 20 000,- med frontleppe og deler for å få den eu ok,

Må vel legge ut en liten tråd om min E12, så kanskje jeg får noen tips fra dere :)

Per dags dato står bilen på vinterlagring, så jeg får ikke gjort stort før jeg får den hjem igjen.

Har ikke noe verksted, men får prøve å gjøre det beste ut av det jeg har :)

Har planer om hellakkering en dag jeg blir rik, men er usikker på om jeg skal beholde orginalfargen, eller om jeg skal velge en annen.

HER er en side med orginalfargene E24 kom med i sin tid. Mange fine tidsriktige farger å velge mellom.

Tror bilen kan bli veldig pen i orginalfargen, senk og noen rette felger. BBS RS eller RC 090 med beige senter f.eks.

Orginalfarge blir nok beholdt :)

Er også på leting etter sportsinteriør til bilen. Enten fra E12 M535i, eller E28.

Helst mørkt, men siden det er beige interiør fra før, så er beige sportsstoler også veldig interressant.

Motormessig så er jeg usikker på om jeg skal beholde M30B25, eller om jeg skal sette i en M30B34 jeg har stående.

Det står 4trinns girkasse i nå, orginalt var det automat. Men jeg har en 265 kasse liggende også, så den skal nok inn uansett om motor blir byttet eller ikke.

Hvilke senkesett anbefaler dere? Er det plug&play fra E28 ?

Noen innspill?

Noen bilder jeg fant i farta.

9t8nup5hcm1gjng5g5ny.jpg

1szxgpzqe6aw7ii664et.jpg

bani0spi0aaawbkkyzib.jpg

uornpafubcnfeyftln66.jpg

2f13qstrla1oh0veupz0.jpg

ts2vace6x3o65za1z810.jpg

Har kjøpt denne frontleppa:

mtuubfgyx5zlgz3glfmm.jpg

2qr161tmz1dfeharsnd8.jpg

sr86369gq6hgout89yce.jpg

s5edlr3858zctvp3ld5s.jpg

Skrevet

Har hatt kontakt med Marianne Smestad ang interiør, framskjermer, dører og bakluke. Hun skulle kontakte meg igjen da hun har sjekket lagerbeholdningen.

Bakluka mi er litt bulkete, og ene framskjermen er rusta (tenkte å bytte begge hvis hun hadde nye).

Når det angår dørene, så er de forsåvidt bra på min, men siden min er midt imellom preface og facelift (1977), så har den jo de gamle dørene, mens bakende og panser/front er facelift. Jeg liker de gamle dørene også, men speila er litt større og plassert litt bedre på de nyere utgavene :)

Skrevet
  Mjørgen skrev:
Flott prosjekt! Elsker e12:-D men skal du skifte dører er jeg interisert i dørene dine!

Det skal vel la seg ordne hvis jeg bytter :)

Du vet ikke tilfeldigvis av noen som har M-interiør til salgs? E12 eller E28 :)

Skrevet

Det er nok ikke hyllevare lenger :P

De som har vil ikke selge. Noe som jeg skjønner veldig godt :)

Skrevet
  Mjørgen skrev:
Ligger av og til på ebay men d koster flesk!

Ja, det ligger/låg et likt Alpina-interiør på Ebay som jeg har liggende til E12.

Kun €4000..... + moms+frakt... ;)

Skrevet
  Pedi skrev:
  Mjørgen skrev:
Ligger av og til på ebay men d koster flesk!

Ja, det ligger/låg et likt Alpina-interiør på Ebay som jeg har liggende til E12.

Kun €4000..... + moms+frakt... ;)

Vet Alpina interiørene er dyre. Regner med det er E28 M-tech som blir det billigste og letteste å skaffe :)

Skrevet

Enig med superturbodiesel! Behold den gamle fargen om du skal lakke den opp igjen. Herlig og se slike klassikere i orginal farge :)

Skrevet
  Jørgen Lie skrev:
Enig med superturbodiesel! Behold den gamle fargen om du skal lakke den opp igjen. Herlig og se slike klassikere i orginal farge :)

Jeg liker den mer og mer selv. Tror ikke det er så veldig mange med den fargen på veiene idag eller :)

superturbodiesel.com skrev:
Jeg liker både bilen og fargen! Bare få den helt nedpå med noe kanthjul!

Den skal selvfølgelig ned på jorda :)

Blir muligens BBS RS felger, evt RC.

Hvis dere har bilder av andre felger som kler bilen, så er det bare å slenge ut :)

Skrevet

Vil også opplyse om at frontlyktene skal byttes pga rust i reflektorene. Å de skal IKKE ødelegges med gul lyktefilm :) Det passer ikke til beige bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...