MartinBratteberg Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Hallo! Dette er min første bil, jeg kjøpte den i September nå ifjor. Bilen hadde gått rundt 262 000km,bilen var så å si orginal, så jeg får lage den til akkurat sann jeg vil. Eneste som irriterte meg var at den hadde noen få parkeringsbulker, overflaterust på bremserør og sprukket frontrute... Ellers en veldig bra bil, og jeg bare gler meg noe sinnsykt til slutten av Februar, da jeg tar oppkjøringen! Håper du vil følge med, å se hva jeg gjør med bilen, og kom gjerne med kritikk. Både ros og tilsnakk er lov, for det som er rett og galt Ting jeg har gjort med bilen: -Byttet baklykter med kvite blinkers -Byttet sideblinkers til kvite -Bakrutesenker -Rullgardin -Kjøpt M-bagasjeromslippe(ikke montert) -Kjøpt og lakkert 2001-mod fanger(ikke montert) -og noe mer smått Planer: -Lakke svarte vinduslister -Lakke svarte dørlister -Sote blinkers rundt hele -Sote ruter -Senk -Lage til frontlamper -Montere alt jeg har klart -BBS LM felger, med tiden Jeg vil oppdatere etter hvert som jeg gjør ting. Blir svakt med oppdateringer akkuratt nå, siden bilen ikke står her og alle delene er i nabokommunen med pappa. Men det kommer, og ting vil bli montert etter hvert. Annonsebilder: Han som hadde bilen hadde bare puttet inn en spiller med telefon og navi, selvom bilen ikke har det orginalt, vet ikke hvorfor, får sikkert aldri vite det helder. Men kommer ett innlegg om når jeg ordnet det! Setebelte dekselet var vekk, så jeg fikk festet med en venn, fikk det ta og limte det på, funker fjell. Har faktisk ikke bilde av hvordan den ser ut nå, nesten litt skammelig, men skal få ordnet ut i uken tenker jeg. Håper dere vil følge med, og kommenter når du føler for det! Stay Tuned! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
523i powerman. Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 grattis med grom bmw er potensiale her ja, få på sorte nyrer, blir finere da, syns nå jeg da ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 grattis med grom bmw er potensiale her ja, få på sorte nyrer, blir finere da, syns nå jeg da ihvertfall. Takker! Skal lakke nyrene nå når jeg har fått lappen, så det er bare å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Gratulerer! Liker planene dine. Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
523i powerman. Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 skjønner, dagene blir vel lange nå fram til februar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Gratulerer! Liker planene dine. Følger med Takker liker det jeg leser! skjønner, dagene blir vel lange nå fram til februar? Haha, du skulle bare visst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 Irriterer meg noe grusomt at det er så kaldt ute, får ikke lakket noe da, siden jeg ikke har oppvarmet garasje med pappa, og ikke har noen annen plass... Men har handlet inn litt lakk, mattlakk til nyrene, listene rundt bilen, vinduslistene og til mitt andre sett av interiørlister. Interiørlistene blir som ett lite "prosjekt" Her er bilde av lørdagen, da alt som ble gjort var å ta av nyrene også sjekke under bilen etter overflaterusten på bremserørene bak. Nyrene tatt ut, klar for pussing å lakk. Må gjøres asap, siden jeg snart tar lappen og delene bør helst ver på bilen da Bilen er tatt opp på noen bukker, men det hjalp ikke, fekk ikke tilgang til bremserørene så fekk ikke pusset og lakket... Må bruke en slik en verksted har, som løfter den høyt opp. Så får se om jeg får ordnet dette fortest mulig, før det blir verre! Beklager for dårlig oppdatering, men har ikke fått gjort noe som helst, og har ikke stort å skrive om da Og er litt dårlig bildekvalitet pga lys, men dere overlever nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mateng Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Ser meget bra ut Martin! Skal fortsette å følge denne tråden, har godt med potensial denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 Ser meget bra ut Martin! Skal fortsette å følge denne tråden, har godt med potensial denne! Takker, bare å følge med, blir bra når det blir mildere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Såg for litt siden dette bilde her: Jeg synst dette såg veldig bra ut, og tenkte at jeg ville gjøre noe lignende selv, bare annen plassering. Tenker jeg skal lage en liten tutorial av hvordan man gjør det, tipper de fleste vet hvordan, men jeg tenker helder på de som har litt mindre erfaring med å gjøre noe elektrisk. Først startet jeg med å demontere ett gammelt høytaleranlegg til data, og klippet av Aux kabelen. Derretter avisolerte jeg den ytterste isoleringen Så tvinnet jeg sammen jordingskappen som går rundt de to andre lederene Så avisolerte jeg lederene og tok på krympestrømpe (valgfritt, men anbefalt) Etter det letet jeg litt rundt og fann fram denne: Det er en auxport som jeg fant på skolen når jeg gikk VG1 Elektro, du får sikkert kjøpt den på de fleste plasser de selger forskjellig av kabler og lignende til anlegg. Det som er spessielt med disse er at det er en mutter på enden, slik at du kan ta den igjennom noe og feste den, ganske sweet. Så da var det bare å lodde på, et bra tips for å vite hvor du skal lodde på er å plugge i kabelen i porten og ta et multimeter med "pipelyd" for å sjekke hvor du får kontakt. Da holder du ene enden på f.eks jordingen og tar på de forskjellige pinnene til det lager lyd. Da vet du hvor den skal loddest på. Og slik ble resultatet av det: Da gjenstår det bare å finne en bra plassering, og tenkte dere kan komme med forslag! Har ett forslag selv, og lurer på hva dere tenker: Klarte ikke å finne rett bilde også er selvfølgelig ikke bilen her, men tenkte jeg skulle ha den der plastdekselet er helt nederst, med meg er det et hull inn om jeg ikke husker feil, så blir inni der da. Ser fram til svar, og om dere lurer på noe er det bare å spør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Synes det var en bra tutorial, og bra forklart Synes du skal ha aux tilgangen på samme plassen som bildet ovenfor, eller i nærheten.. Noen har det vell med midtkonsollen, men synes det blir litt knotete hvis du sjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Synes det var en bra tutorial, og bra forklart Synes du skal ha aux tilgangen på samme plassen som bildet ovenfor, eller i nærheten.. Noen har det vell med midtkonsollen, men synes det blir litt knotete hvis du sjønner. Takker Skal gjør det like detaljert på del 2. også! Får se hva folk mener nå, så er det bare å sette igang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Liker planene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Liker planene dine! Ja, er bare å vente og se Holder faktisk på å lakke nyrene nå, har tatt 6 strøk, tar et til før jeg tar kvelden idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 Chromlistene til nyrene ble ferdige idag, såg ganske bra ut, utenom noen få støvkorn... Men sann må man bare regne med når man ikke klarer og vente, og gjør det i kjelleren Bilder kommer så fort jeg får montert det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå