winche Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Har en E46 318it med gul motor-lampe. Kjøpte den for under 2 uker siden så jeg dro til forhandler og de limte en slange (spurte ikke hvilken - dum som jeg var- men det er vel store sjanser for at det var en slange i forb.m. veivhus-ventilen. De slettet feilen og 3 dager etter lyser lampa igjen. Er vel mest sannsynlig slangen som har ryki igjen. Spørsmålet er: Om det er veivhusventil-slangen; hvor prekært er det å kjøre med bilen/hvor kjapt bør jeg få denne fikset igjen? Er lunken til å ta den på langtur i helga, men mistenker den blir stående en stund om jeg setter den på BMW-verksted..
Madde Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Må nok bytte åndingen på bilen din. har du hatt litt gulhvite flekker på peilepinnen og litt majones under oljepåfyllingslokket ditt? hadde samme problem på min bil for en uke tilbake. byttet hele åndesystemet og da ble bilen litt bedre
dag sverre lange Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 men betyr gul motorlampe kun dette?
OLEZZ Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 nei, gul motorlampe kan bety mer. Hvilken modell er bilen? Vil tippe du har feilkode på blandingsforhold luft / bensin. Dette er typisk på e46. Hvertfall hvis bilen er fra 98-01. Når slangen til veivhusventilasjonen i bakkant av motor og evt pvc ventil ryker, så kommer denne feilkoden opp.
gullsakar Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 gå tilbake til forhandler å spør hva i svarte F de holder på med som driver å limer sammen ting i motorrommet.... når det gjelder gul guffe under lokk er det kondens pga småkjøring.. får du gul lampe er det i min instruksjonsbok oljenivå lampe(e46 320i).. kan være oljenivåsensoren din som tuller litt.. under bunnpanna.. men helt seriøst hvis en bilforhandler/verksted hadde tapet eller limt noe under mitt panser hadde det smelt...
Madde Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Jeg hadde mye gul guffe i bilen.. dette kan komme av mye småkjøring. og at motoren har tett åndesystem.. etterhvert fikk jeg gul motorlampe og feilkoden viste at feil ved katalysator. i de fleste tilfeller gjelder det at åndesystemet ditt er tett og at sensoren leser av feil avgasser pga dette. vil nok satse på at du må evt bytte åndesystem. hadde mye av de samme symptomene som har har og e46 har svakheter med veivhusåndingen.
gullsakar Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 folk må også slutte å si at e46 har så mange svakheter.. det er biler som brukes og som slites akkurat som andre biler.. brukes bilen mye til småkjøring så får dere blåse skikkelig ut av den av og til...
Madde Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 hehehe skjønner hva du mener.. er strålende fornøyd med min bmw e46 får heller si at bmw generelt har den svakheten siden den ikke er helt tilpasset disse nordiske forhold.. hvertfall det jeg har blitt fortalt både av bekjente som er bmw kyndige og Ole martin Lie, eier av Alf Lie motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå