mongo Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Hei igjen, jeg har litt problem med et kranglende 3 gir,, det raper/skraper når jeg girer fra 2 til tredje og evt når jeg daffer i 5 i 50 sona i kanskje 60 km/t og om jeg girer ned til 3 så skraper det, jeg er nesta helt sikker på at det er synkronringen og lurer på om det er stor jobb å få bytta den, er ikke redd for å skru shu, har akkurat bytta olje på kassa om merker at den er litt bedre men ikke helt bra, så om noe vet om hvor man får tak i synkroringer så hadde det vert fint. Så hører jeg at noen anbefaler å ha på shortshift for smuud giroverføring, vet ikke jeg ?? Så om noe har erfaring med Rogue Engineering om dere's produkter, skrik ut ) Takker på forhånd )
Yttervik Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 Siden ingen andre har svart, kan alltids jeg driste meg til det selv om jeg på ingen måte har noen stor kompetanse når det kommer til girkasser Har du forsøkt å sette spaken sakte i 3. gir? Altså langsomt og forsiktig, gjerne med en bitteliten stopp når du merker motstand, før du skyver den helt i gir. Gjør du dette, og du ikke hører skraping, kan det nok være synkroniseringen til 3. gir som er dårlig ja. Erfarte dette på en Citroën XM en gang. Er det synkroniseringen det er noe feil med, må nok kassen ut og ned vil jeg tro. Er du ikke flink til å skru, og føler at dette er noe du kommer til å klare, vil jeg anbefale å få det gjort på verksted. Mulig du må levere inn kassen til spesialister. Brukt kasse kan også være et alternativ. Men som sagt, jeg snakker på tynt grunnlag, så noen med mer erfaring skulle nok heller svart deg
Hollabaloo Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 Jeg tror ikke Rogue Engineering lager short-shift kits som passer til 320i. Jeg spurte om de hadde til 520i E39, og det hadde de ikke. De støtter fra 528i / 525i og opp for E39-serien (528i var den minste motoren i USA). 320i ble vel ikke levert i USA... (?)
mongo Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 Siden ingen andre har svart, kan alltids jeg driste meg til det selv om jeg på ingen måte har noen stor kompetanse når det kommer til girkasser Har du forsøkt å sette spaken sakte i 3. gir? Altså langsomt og forsiktig, gjerne med en bitteliten stopp når du merker motstand, før du skyver den helt i gir. Gjør du dette, og du ikke hører skraping, kan det nok være synkroniseringen til 3. gir som er dårlig ja. Erfarte dette på en Citroën XM en gang. Er det synkroniseringen det er noe feil med, må nok kassen ut og ned vil jeg tro. Er du ikke flink til å skru, og føler at dette er noe du kommer til å klare, vil jeg anbefale å få det gjort på verksted. Mulig du må levere inn kassen til spesialister. Brukt kasse kan også være et alternativ. Men som sagt, jeg snakker på tynt grunnlag, så noen med mer erfaring skulle nok heller svart deg Heisann, takk for svar ja om jeg er forsiktig og bruker god tid så går det uten skraping, men det er jo en gang i blandt det skraper uandestt om jeg er forsiktig. Det å skru er ikke noe problem men usikker på hvor jeg får tak i ring henn? får det sikker på lokal Bmw-forhandler men om noen vet av andre plasser så Brukte kasser er jo også et alternativ ja, så vi får se hva jeg klarer å finne på
mongo Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 Jeg tror ikke Rogue Engineering lager short-shift kits som passer til 320i. Jeg spurte om de hadde til 520i E39, og det hadde de ikke. De støtter fra 528i / 525i og opp for E39-serien (528i var den minste motoren i USA). 320i ble vel ikke levert i USA... (?) Åja, har ikke snakket med dem enda, men det er sikkert sant det du sier, fant jo bare til 46 M3 såå, hehe tenkte bare det kunne vert greit å hadd forsterka, om du/ noen vet av det så hadde det vert fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå