Madde Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Var innom alf lie i dag. fikk vite at veivhusventilasjonen var gåen. fikk et prisoverslag på 8900,- for bytte av ånding og ny olje pluss en ny kjedestrammer som tydeligvis var litt bedre. er dette veldig dyrt? har lest her inne på forumet at alf lie er verkstedet man bør bruke.
Madde Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Burde jeg høre med andre verksteder og? har hørt så mye bra om alf lie her inne.. vil andre som ikke er så spesialisert på bmw gjøre en like bra jobb? syns det var dyrt.
Bare_egil Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Jeg betalte 9999 på bilia for samme jobben, men de harmgjort en dårlig jobb så har byttet det 3'ganger igjen etter dette på reklamasjon.
OrjanBmw Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 sjekk med andre verksteder alltid! bmw er ikke så vanskelig å skru på, og hvis du finner et verksted med god kompetanse er dette sikkert inget problem. så spør litt rundt, det lønner seg alltid. evt kan du bruke mittanbud.no eller bileier.no for anbud
Madde Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Jeg betalte 9999 på bilia for samme jobben, men de harmgjort en dårlig jobb så har byttet det 3'ganger igjen etter dette på reklamasjon. Uff.. ikke bra. Virker som om Alf Lie Motor har peil på BMW de to er jo BMW mennesker sjæl. men 8900,- var endelig pris. og med så mye skryt fra forum har jeg allerede bestlit time mandag. her er en mer spesifikk liste med ting som blir gjort: Ny kjedestrammer (ny type som visstnok strammer litt mer enn den gamle og er bedre i kvalitet) Oljeskift mm. Komplett bytte av åndingsystemet pluss bytte av peilepinnerør vil heller betale 2k mer for at en som er interessert i Bmw jobber med bilen, de virket veldig greie på det hvis jobben evt ikke vær skikkelig gjort. hører gjerne på andres erfaringer med Alf lie eller andre verksteder som har utført samme jobb
venture2076 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Autopower i Oslo tar 6500 inkl ny toppdekselpakning Sent from my iPhone using Tapatalk
Madde Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Hehe litt sent nå. har allerede brukt Alf Lie.. men skal definitivt ta en tur innom de og få sjekket noen ting med motoren. syns det lukter brent rett etter oppstart noen sekunder og misstenker lekkasje .. vet ikke om det er toppdekselpakning men skal få det sjekket. kan teste Autopower da
Muztang289 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Vært innom Alf Lie en gang, dette var før han gikk bort og han tok en gratis "EU-kontroll" for meg og skrev opp en liste med hva som måtte gjøres for å få den igjennom.. Han hadde ENORMT med kunnskap og håper for de som driver verkstedet den dag idag at dem har tatt til seg alt dem har lært av han..
Madde Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 Hehe det var ikke sånn denne gangen.. måtte betale 10k for arbeidet. men virker som de var serviceinnstilte folk. misstenker bare at toppdekselpakningen de byttet, fortsatt lekker i bakkant. Skal uansett sjekke ut Autopower .. alltid greit å få med seg flere erfaringer når folk anbefaler.
venture2076 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hehe litt sent nå. har allerede brukt Alf Lie.. men skal definitivt ta en tur innom de og få sjekket noen ting med motoren. syns det lukter brent rett etter oppstart noen sekunder og misstenker lekkasje .. vet ikke om det er toppdekselpakning men skal få det sjekket. kan teste Autopower da Det er toppdekselpakning. Spør etter Per. Hils fra Edvard med sølvgrå 330XIAT --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015472,10.626872 Sent from my iPhone using Tapatalk
Madde Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 Det kan også være lekkasje fra o-ringen som sitter på vakumpumpen.. men ja må jo få sjekket det. er det toppdekselpakningen skal Alf Lie få bytte den gratis vil jeg tro.. den ble jo byttet for to uker siden.
Bare_egil Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Det kan også være lekkasje fra o-ringen som sitter på vakumpumpen.. men ja må jo få sjekket det. er det toppdekselpakningen skal Alf Lie få bytte den gratis vil jeg tro.. den ble jo byttet for to uker siden. Alt som Alf har gjort, skiftet har du vel garanti på.. Dette jeg har levd på siden jeg skiftet dette. Så har de ikke klart å få ting tett. Lekkasje fra vakumpumpe, toppdekselpakning(bakside og siden) samt lekkasje fra vanos og fra veivhusventilasjonen.. Begynner å bli små lei av å levere bilen inn.....
Madde Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 hmm ja håper da det. skal nok bruke Alf lie for bytte av de pakningene og. og hvis det ikke er tett da så kommer jeg nok til å be Ole Lie å gjøre jobben på nytt. men men ... hadde egentlig tenkt å gjøre jobben sjæl.. er visstnok et helvete å komme til for å bytte noe med vakumpumpa og var mer stress enn jeg trodde å bytte de to pakningene ved oljefilterhuset og.. irr
venture2076 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Etter å ha vært inneom Alf Lie nå nettopp ser jeg det at det er en service og kompetanse man rett og slett ikke finner andre steder. Og hvis prisen er noe høyere så er det verdt det. F.eks. sa han at det på veivhusventilasjon MÅ byttes to billige deler som jeg vet IKKE er byttet på min fra Autopower. Man betaler for kunnskap (og for å ikke ha driftsstans)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå