Raichor Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Var noen minus i morgen og dørene var frosset, døren høyre bak var spesielt vanskelig. Fikk den opp men ville ikke gå igjen. Lot den gå en stund til den ble varm og fikk til slutt lukket døren etter å ha satt inn ungene, MEN døren vil ikke gå opp igjen på noen som helst måte. Dørlåsene spretter opp uten problemer med sentral låsen, håndtaket inne fungerer ikke siden barnelås er på og dørhåndtaket utvendig gjør ingenting, kjennes ut som det ikke finnes noe tak i det. Hvordan skal jeg få opp døra igjen? Antar jeg må ta av innvendig og komme til på noe vis, men usikker hvor jeg skal begynne uten å risikere å rive i stykker noe. Er åpen for forslag, er blitt for mørkt til å begynne i kveld og har ikke tilgang til garasje på de neste ukene.
BTK-530 Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Det står noe i forumene rundt dette, rettet mot å ta av dørtrekk osv. Men. Jeg hadde samme problem i sommer, men uten at barnelåsen var aktivert da vel og merke. Jeg vippet av skrapelist nederst på vinduet. Vær forsiktig. Den blir fort stygg. Når du lyser ned i sprekken mellom vinduet og døra over dørhåndtaket, så ser du innersiden av dørhåndtaket. Der ser du en svart wirestrømpe. Hvis du lager en krok (bør være litt solid) så kroker du rundt denne og napper rett oppover. Da skal døren åpne om det er dørhåndtaket som svikter.. Hos meg så var det en plastdings/kant på dørhåndtaket som ikke hektet i denne mekanismen. Jeg fikk opp døren og tok av dørhåndtaket og satte det sammen igjen, og siden har det funket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå