Mortyy93 Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Er ikke helt teknisk god enda, men jeg har nylig funnet ut at jeg har kjørt flere måneder uten trykkregulator på bensinen, så jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg litt... For å quote "Sir Hofstad" her på forumet: Har merket enkelte symptomer en stund: Lite drag ved aks.(Ikke opprettholdt trykk v kickdown.) Bensinlukt i motorrom. Gått ujevnt på tomgang. Jeg føler at jeg kjenner meg igjen i denne situasjonen. Så hvis noen av dere kunne forklart meg hvor visse slanger skal kobles på hen? Mulig jeg har rota litt her. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ntilation/ Hvor skal slange nr. 3 og 5 kobles her? Dette er vel veivhusventilasjon, og tar jeg helt feil hvis jeg sier at slange nr. 3 skal innpå oljepinnerøret igjen sånn at denne evt. olja går i retur? Nr. 5 på dette bildet har jeg koblet inn på denne nippelen nr. 9 på dette bildet http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/ Så lurte jeg på hvor vacumslangen fra trykkregulatoren skal hen? Altså slange nr. 11 på dette bildet http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_system/ Tilslutt, for å være helt sikker, så har jeg en veldig tynn slange som går fra torpedoveggen, dette antar jeg er noe form for vacum, og denne har jeg koblet inn på ventilen nr. 9 på dette bildet http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... epression/ Ja.. mistenker endelig at dette er grunnen til hvorfor bilen båte spytter olje(hvis noen slanger er koblet feil) og hvorfor den bruker mye bensin til tider (pågå manglende trykkregulator). Tusen takk for hjelpa på forhånd folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortyy93 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortyy93 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Nr: 3 er jo ganske greit forklart, men skal ikke den på en tjukk slange som kommer opp fra innsuget? Er sånn høvelig kjent med M50B20/25 motor, har nettopp skiftet toppakning på en så kan ta det jeg husker, eller mener å huske Nr3: Veivhusventilasjon, inn på en tykk slange som kommer opp fra innsuget, bare følg slangen så skal du finne den. Nr:9 er vell slangen til tomgangsregulatoren. Du skal se den når du ser ned i innsuget, den går på sirka midten i innsuget og ned mot toppen på motoren. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men mener å huske at det er slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå