Gå til innhold

300mm.de / 5 bolt på e30, UTEN m3 understell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med bremse sett fra http://www.300mm.de ?

Ser de har bremse sett der man får nav med 5-bolt innfesting til vanlige e30 fjærbein.

Dette må vel være et veldig greit alternativ til å kjøpe m3 understell??

Eller det å stresse for å få til med hylse på e36 forstilling osv osv...

Takker for svar :)

Skrevet
Er det noen som har erfaring med bremse sett fra http://www.300mm.de ?

Ser de har bremse sett der man får nav med 5-bolt innfesting til vanlige e30 fjærbein.

Dette må vel være et veldig greit alternativ til å kjøpe m3 understell??

Eller det å stresse for å få til med hylse på e36 forstilling osv osv...

Takker for svar :)

Jeg har det settet han selger med 300mm fremme, og 298mm bak. Er veldig fornøyd! :D

Jeg skal nå bygge om til 5 bolt, og har kjøpt bremseskivene han selger som er tilpasset det. Har også fått tak i hylser slik at jeg får på e36 nav.. Er ingen problem å få på hylsene, så lenge dem har rette måla. Varmer opp til ca 100grader (pleier å bruke det på alt av lagrer), så skal dem gli lett på.. Og da er det bare å montere 5 bolt nava og stramme mutteren som vanlig :wink:

Jeg vil påstå at det er en god løsning for å få 5 bolt på e30. Det er vell litt annen hjulvinkel, samt litt annen innfestning til styrestag og stabbstag på m3 fjærbena. Men tror ikke at det er serlig merkbart for "vanlige" folk :)

Skrevet

Ja, det er tüv på vertfall 4 bolt settet. Jeg vil anta at det er også på 5 bolt settet. Men jeg vet ikke om noen som har prøvd å godkjenne på BT enda. Jeg skal etter planen det til neste vinter, så får se hvordan det går.

Men det blir jo brukt brembo calippere, som har stått på gategodkjent porche, så skal ikke være noe problem. Grunnen for at f.eks k-sport er vanskelig å få godkjent er jo at dem mangler støvmansjetter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...