badsha Skrevet Januar 26, 2012 Skrevet Januar 26, 2012 hva er ulempen ved at jeg ikek får bilen driftsvarm i det hele tatt? dvs temperaturmåleren viser litt over det blåe hele tiden, uansett kjøring:S vil det påvirke forbruket eller noe annet? gjelder BMW E36 320IA
Morty999 Skrevet Januar 26, 2012 Skrevet Januar 26, 2012 bytt termostat, og ja bilen bruker mer bensin og det sliter mer på sylindervegger.
OrjanBmw Skrevet Januar 26, 2012 Skrevet Januar 26, 2012 bytt termostat, og ja bilen bruker mer bensin og det sliter mer på sylindervegger. jupp, termostat er ofte synderen, husk å luft systemet skikkelig etterpå. ulempen med kald motor: nedsatt/mindre effekt, høy slitasje, høyere forbruk(dyser er åpen lenger og slipper mer bensin i sylinder fordi motor skal varmes opp.) det tærer og på batteriet ettersom mye energi blir brukt på å varme opp bil og førerhus. termostat koster fra 150-300 kr, anbefaler deg en som åpner på 88grader, det passer bra til norsk klima så lenge du ikke bor i finnmark. og gå for orginal eller bedre, på den prisklassen er det lite å spare og mye å riske går utifra m50b20 motor her, de er termostaten rett bak viften ca i midten på frontblokken. det går gummirør inn til en plast/alu ting der, festet med 4 muttere, 2 over og 2 under, de kan være litt vanskelig å komme til med viften i veien, jeg skiftet med viften på, men den kan demonteres ved behov, husk da at den skrus motsatt vei enn vanlig. husk å sett termostaten riktig vei inn og smør plast/alu delen (den med 4 muttere) med tetning før du setter den på plass, så slipper du lekkasjer. gjøres på >1time
badsha Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 Tusen takk folkens! da kjøpte jeg meg termostat fra GS og skal byttes idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå