KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Er ikke helt uvanlig med svidd styreenhet på disse motorene heller:) off, høres ikke akuratt så veldig gøy ut altså :S Kan den bli svid av å bare bli tatt ut av en bil å bare bli liggende litt?
Pedi Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Er ikke helt uvanlig med svidd styreenhet på disse motorene heller:) off, høres ikke akuratt så veldig gøy ut altså :S Kan den bli svid av å bare bli tatt ut av en bil å bare bli liggende litt? Neppe. Har du feilsøkt noe mere nå da?
Lariss Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Hvis du feilkobler ledningsnettet v montering å setter spenning på så ja. Eller du kan kortslutte den hvis den får fuktighet i seg å du setter spenning på. Fikk tips om å sette di 2 4-kvadrat kablene på starteren samme sted her inne på forumet den gangen jeg ikke fikk liv. Jeg syntes det var rart å det viste seg at det ene punktet jordes og det andre får spenning altså innslagstrøm. Kobler du disse sammen så får du en overaskelse.Jeg målte heldigvis først. Se om det sitter en 4-kvadrat på øverste festet og en nederst. Den ene sitter da hvertfall riktig så lenge du kan dra den på starteren Mener den ene som jordes går til styreenheten Jeg ville vel målt trigger coilen her. Skal ha mellom 500-650 Ohm mellom 2 av pinnene mener jeg
Pedi Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 560 +/- 56 ohm, er det ikke det da? Måles mellom pin 1 og 2. Husk å sjekk hovedrelè, det er alfa omega å vite at alt er på stell der.
KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 skal måle den i morra, hovedreele klikker hver gang jeg vrir på nøkkelen . alt kan tvangkjøres..
KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Har du 12v over pumpe sikring? ja
Lariss Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Sikker på det ikke er startsperre på s38b38`n? Synes dette er merkelig hvis styreenheten din ikke er fucked
KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 er så sikker som banken har penger, men har snakka med en kompis av en kompis som skal komme å se på d får meg. han har sikkert mere peil en meg
Lariss Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Høres ut som en bagatell det her.Jordingsproblem tenker jeg.Har du ikke en annen styreenhet eller hovedrele og prøve?????????
KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Høres ut som en bagatell det her.Jordingsproblem tenker jeg.Har du ikke en annen styreenhet eller hovedrele og prøve????????? har desverre ikke d, mange som sier at e må prøve å bytte, hjelper ikke d, når e ikke har, prøvd å bytte reele, men hjalp ikke
KnutNilsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Får du bensin helt frem ,men mangler gnist? bensin kommer når e tvangskjører d. ellers går d ikke nei :/
Lariss Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Styreenheten din som avgjør dette hvis du har signal fra veivsensor.Målt veivsensoren?Justert riktig avstand?
Pedi Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Får du bensin helt frem ,men mangler gnist? bensin kommer når e tvangskjører d. ellers går d ikke nei :/ Pumperele får styrestrøm fra hovedrele, pumperele kan tvangskjøres uten å få styrestrøm fra hovedrele - husk det. Er jo bare å jumpe 87 og 30, så går bensinpumpa. Men får spørre igjen: har du målt hva kontakter som har spenning på hovedrele med tenning på trinn 2? Dette er viktigere å vite i en feilsøkingsprosedyre enn å mistenke styresentral og lignende - i utgangspunktet. Det gjelder å snevre inn aktuelle problemer først, før en mistenker "store" ting som styresentral. Spenning (konstant og tenningsstyrt, samt styrestrøm fra relèer) er viktigs og vite. Og jord selvsagt da ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå