VassFEITEN Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Heisann, Jeg skulle hente noe i bilen i dag, og i det jeg satte meg i førersetet trykte jeg helt tilfeldig inn clutch-pedalen og oppdaget at det ikke var motstand denne. Jeg kan uten problem trykke pedalen til bunns med lillefingeren. Det gjelder en BMW 320i Sedan E36 1993 modell. Jeg antar at dette må være en hydraulisk feil, sannsynligvis en lekkasje. Men var rart at dette har oppstått sånn nå plutselig sånn uten videre. Jeg vet ikke hvordan dette hydraulikk systemet fungerer på biler og hvor jeg kan finne slangene og pumpene. Så, hva tror dere? Kan det være noe annet enn en lekkasje? Hvordan kan jeg komme til slangene/pumpene? Vil dette blir dyrt å få fikset, og hvordan kan jeg gå frem? Takker for svar og tips EDIT: Må legge til at bilen har stått i ro i garasjen i flerne dager uten å ha vært i bruk, og garasjeporten har stått åpen. Med andre ord har den vært utsatt for kulde over tid, gjerne noen minusgrader. Kan dette muligens ha forårsaket problemet?
kje Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Lekkasje på slavesylinderen! Du vil se olje på gulvet like under girkassa. Løsne den fra clutch-huset og ta en visuell sjekk; antar lekkasje rundt stempelet. Skift denne, fyll på olje og luft systemet.
kje Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Slikt kan skje plutselig. Ny slavesylinder kommer på mellom 500,- og 1000,- avhengig av butikk. Enkelt og bytte, men kan ta litt tid å lufte systemet manuelt. Gjorde det nettopp på bilen til en kamerat ('95 520i). Det skjedde også helt plutselig...
Arban Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 gansje sikker på at det er slavesylinder ja. nettopp skiftet på min E36 samme.. skulle ta bilen dagen etter og clutchen gjekk rett i bunn.. en kamerat som hjelper å trykke på clutchpedalen mens du er under og lufter. veldig enkelt
VassFEITEN Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Takk for svar. Det er altså slavesylinderen dere tror det er. Jeg har forsåvidt en 318is 1997 delebil stående, kan slavesylinderen på denne brukes på min 320i?
ibocan92 Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 når det gjelder lufting av clutch væska så syns jeg det er mye lettere å skaffe seg en væske pumpe som du finner på Jula/biltema osv, og bare fylle den opp med clutch væske og pumpe væska opp fra slavesylinder lufte nipplen til det fyller opp bremsevæske beholderen vis brems og clutch deler beholder da.
kje Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Tror det er samme slavesylinder, men sjekk delenummer på www.bmwfans.info for å være helt sikker.
marius.hj Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 jeg har samme problem på min nå, men jeg frykter att det er mastersylinderen min som har røket pga kondens som har frøset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå