wheelman Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 Jeg har bestillt Blaupunkt THA 475 med adapterkabel. Fant ut i dag at jeg har orginal forsterker i cabrioleten. Den er lokalisert bak venstre panel i baksetet. Bilen er levert med utstyrskode 676 "HIFI loudspeaker system" Spørsmålet mitt rundt dette er: Kontakten på forsterkeren er annerledes en kontakten bak på radioen. ergo så kan ikke pnp adapter kabel kobles til her? Om jeg kobler meg til orginalstikket bak radioen, vil da Blaupunkt forsterkeren drive anlegget gjennom orginal forsterkeren? Jeg vet det er mange andre som har gjort dette før meg som helt sikkert kan gi meg en rettledning for denne innstallasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 har nå funnet ut at dette ikke fungerer for mitt orginale anlegg. Da den orginale forsterkeren er en 10 kanaler med aktive delefiltre. Nå tok prosjektet en annen vri og jeg bytter ut orginale høytalere med nye komponentsett og sub i skiposehullet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2012 Nå har jeg installert et pioneer komponent sett i dørene foran og bygd inn en 10" pioneer sub i hulrommet til skiposen. Frontsettet spiller utrolig mye klarere og dynamisk en det orginale 3 tone settet. Jeg driver frontsettet med 1 kanal på blaupunkten, å subben med kanal 2. Dette er ikke ideelt, men subben spiller dypt og fint, helt til blaupunkten ikke har mer kraft og levere. De orginale høytalerne i panelene bak er fremdeles drevet av orginal forsterkeren. Jeg koblet frontsettet på sine respektive plasser i orginalt ledningsnett og koblet blaupunkten på orginal forsterker, høytaler ut. Dermed trengte jeg ikke strekke opp nye kabler og spiller utenom o.forsteker Den orginale forsterkeren er så tilpasset de orginale høytalerne at det vill ha en heller negativ effekt å koble nye element på den (?), selv om den faktisk ikke har så dårlige spesifikasjoner. Jeg vet det er flere her på forumet som har bygd seg en skipose-sub løsning i sine cab. Spiller dere også løst ut i bagasjen, med spolen bakover? Legger ut noen bilder snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå