530duden Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Bilen har stått noen dager på hytta som har vært rundt -15/20 grader. Skulle starte bilen meeen neida. Starter sviver rundt og motor putrer av og til men ingen start, venter en stund og prøver på nytt og starter men ingen tegn til liv og der blir det heilt stille fra starter, prøver igjen men ingen liv i startemotoren og prøver mange ganger etter det Komer opp varsel i displayet at 4x4 ikke virker og bremsevarsel ikke virker. Ringer NAF i forbannelse så dem komer etter en time, prøver med booster starter men fortsatt ingen liv i starteren og vart enige om å ha bilen på det nærmeste verksted, hehe men det vart ikke så enkel så hvor får man av parken? Etter god stund leiting og telefoner så fant vi ut at måtte opp med deksel under girstikka og en liten stang og dra den bakover før å løsne parken Så må jeg ha ny starte eller det noe sikringer eller noe rele som kan ha tatt kveld? en med varsle av 4x4 og bremsevarslet? Siden den er tungstarte når det er kaldt så er det vel på tide å bytte glødeplugger og diesel filter?? Tar imot tips og mer
bmwmaxi Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Feil varslene er siden det er for lite strøm på batteriet. Bytt batteri. Det med startern er nok startspære som ikke er synkronisert med nøkkel. Mulig du må resete startspære med diagnose. Men ofte det holder og koble batteriet helt av en liten stund. Det at du ikke får den ut av park med tening på betyr at startspæren ikke komuniserer med nøkkel.
530duden Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Feil varslene er siden det er for lite strøm på batteriet. Bytt batteri.Det med startern er nok startspære som ikke er synkronisert med nøkkel. Mulig du må resete startspære med diagnose. Men ofte det holder og koble batteriet helt av en liten stund. Det at du ikke får den ut av park med tening på betyr at startspæren ikke komuniserer med nøkkel. Vi prøvde med booster starter som NAF hadde med og fortsatt ingen liv i bilen og plenty strøm var det på bilen og man skal vel ikke ikke få bilen ut av park uten motoren ikke går?
bmwmaxi Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 "STARTSPÆRE" Har fortsatt tilgode og se østeuropere løpe runt med booster på ryggen for og deaktivere startspærer på bmw. Trenger ikke og ha motor i gang, men tening på og riktig nøkkel "STARTSPÆRE"
530duden Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 "STARTSPÆRE"Har fortsatt tilgode og se østeuropere løpe runt med booster på ryggen for og deaktivere startspærer på bmw. Trenger ikke og ha motor i gang, men tening på og riktig nøkkel "STARTSPÆRE" Så du mener at visst jeg prøver med reservenøkkelen som jeg har at den vil starte da? må få verkstedet der bilen står nu og se på startsperra
bmwmaxi Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 De må først koble batteriet av en litten stund. og så koble på igjenn et batteri med nok strøm. IKKE bare lade opp det som står i uten og ta av polen.
530duden Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 De må først koble batteriet av en litten stund. og så koble på igjenn et batteri med nok strøm. IKKE bare lade opp det som står i uten og ta av polen. ifølge bilverkstedet så var det fleire feilmld blandt gløding og prøvde det du har skrevet men ingenting fungerer
530duden Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Følgende feilkoder kom opp er 4212 glødeplugger sylinder 1.2.3.4.5.6 aktivering 41f2 aktivering, elektrisk vifte 4a63 ESW manupelering 5dcf lav spenning til styreenhet 6dfb styreenhet, ventilrele 6dfb hydraulikkenhet, kontaktfeil pumpemotor 5eba styrevinkelføler, rimelighet 6f56 ukjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå