Kenni Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Har en 520IAT 97 mod som riste litt ved nedbremsing. Det har ristet endel i ratt og bil ved nedbremsing pga kast i skiver og defekte bærearmer etc. Har gjort følgende i helgen: Skiftet yttre/indre endeledd på begge siden (hjulstilling justert ca 100%). Skiftet bremseskiver og klosser fremme pga kast. Bærearm begge sider. (kasterstag/foringer skiftet 1,5 år siden). Har kjørt en stund med defekte foringer og kast i skiver. Har ikke avbalansert de orginale 15" felgene. Dette ble gjort for et år siden. Noen forslag? Har tenkt på bremseskiver bak, men disse ble skiftet i påsken 2011.
StorMotorStortSmil Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Kast i bremsskiver fram: kjenner du når du bremser så rister rattet, kan også være rust\lort mellom skivene og navene. Kast i bremsskiver bak: kjenner du når du bremser så "vibrerer" bremspedalen. Uballanse i felg/dekk: kjenner du uten å bremse, da rister d i visse hastigheter. kan også være en kaliper som er dårlig og ligger på, da kan du ha varmkjørt de nye skivene du hr fram, og ha fått kast igjen.
F10 Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Holder en knapp på kaliperen. Den henger nok litt og skaper varmgang. Kjør en tur og mål temperaturen. Ta en skikkelig rengjøring på alle glideflatene. Hjelper ikke dette er det nok rust inne i sylinderene. Har det vært slurvet med bremsevæskeskift, har bremsevæsken trukket til seg vann som igjen skaper rust. Helt greit å skifte pakninger. Pluss litt sliping med egnet verktøy. Og så får du skiftet bremsevæsken samtidig.
Kenni Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Det er ikke kaliperen tror jeg da det var ved første nedbremsing jeg merket at det fortsatt var noe risting. Jeg skal kjenne etter om det kan viske som om ristingen kommer bakfra. Va ikke så mye jeg kjørte etter å ha skiftet delene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå