Gå til innhold

Problemer med varmeapparat! Stopper på 28*C :S Fikset!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har varmeproblemer med en BMW 316 E46 2000 (1,9 literen). Har hatt kuldeattakk i bilen i 2 dager nå, og søkte litt rundt på forumet. Sitter å hakker tenner i bilen selv om varmeapparatet står på 28*C. Det merkeligste er at før gikk det til vertfall 30, kanskje 32 også..? :P Pluss at det blåser kun kald luft!

Var akkurat nede å luftet systemet og det renner kun vann gjennom luftingshullet.

Vannpumpen var byttet for under 1 mnd siden.

Ekspansjonstanken var byttet i fjor vår.

Noen som har noen ideer her og nå? Hjelp! Ische bra og fryse i bilen sin :(

Edit: Da har jeg fått fikset problemet!

Jeg fikk låne et nyere panel og kobla det til og gradene gikk helt opp til 32*C, slik som det brukte. Fikla litt med de forskjellige luftekanalene, og endte opp med å trykke på "Auto"-funksjonen. Ingenting skjedde inntil jeg ga gass (opptil 3500 rpm) og da plutselig kom det en vegg med varmluft strømmende inn i kupeèn igjen! Hurra! :D

Skrevet
Kan være denne ventilen.

Prøv først å koble fra ledningen på den. Den skal da varme for fult.

Hvis det ikke funker må den antagelig gjøres rein.

Del 4

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ter_valve/

Regner med du har latt varmapparatet stått på når du luftet.?

Jeg lurer faktisk på om det er den ventilen en kompis av meg (som er bilmekaniker) rengjorde her samme dag jeg oppdaget problemet, men det funket ikke. Skal se på det i morgen og finne ut om det var den ventilen der eller ikke. Er den på høyre eller venstre side i motorromme? Av illustrasjonen å tyde ser det ut til å være på venstre kant når du kikker ned i motorrommet, men det kan være jeg tar feil.

Varmeapparatet sto på sine fulle 28*C (som ikke er like fullt som det var før problemet oppstod, da tempen var oppe i vertfall 30*C..) og viften hadde jeg på 4 "streker".

For the record, så har jeg ettermontert automatisk klimapanel (altså kun panelet), da det var kun vri-om brytere før. Kan dette ha noe å si...?? :)

Takk for svar! :D

Skrevet

Burde jeg prøve å lufte på en annen måte? Når bilen f.eks står å går i en bratt bakke..? Kan det gjøre store utslag hvilken metode du bruker? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...