Vidar.Fosse Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei. Har et noe uvanlig problem vil jeg tro. Tenkte jeg skulle montere sub i min 99mod e46, og siden denne bilen har innebygget radio/cd med cd-veksler har jeg ikke lagt opp signalkabler fra spilleren. Det jeg gjorde da, var og få tak i en splitter, som jeg koblet inn på høyttalerledningene bak, batteriet ligger også bak og remoten tok jeg fra baklyset. Dette fungerte helt fint uten problemer, helt til jeg fant ut at subben var for liten. Jeg fikset meg da en ny 12" med 600W forsterker. Koblet dette opp, fungerte en liten stund til ledningene fra splitteren slet seg, og jeg koblet dem innpå igjen.. Det sluttet da og fungere, fikk liksom ikke signal. Jeg kjøpte da ny splitter og koblet opp uten forandring. Jeg kjørte da til lokal billyd forretning og fikk dem til og se raskt over problemet. De målte da at jeg hadde spenning og remote. Men da de koblet sin Ipod innpå forsterkeren fikk de heller ikke lyd, noe som man skulle tro var forsterkeren var ødelagt, men da dette er den 3. forsterkeren jeg prøver har jeg egentlig liten tro på at det er den som er gåen. Jeg prøvde da den andre subben som jeg brukte tidliggere som jeg vet fungerer, og den ville heller ikke spille, som man da skulle tro at det er splitteren, men den er da helt ny og rett koblet. Noen som har hatt lignende problem og har løsninger? Takker for gode råd og løsninger! Mvh Vidar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Jeg har ingen peiling lengre, så alle råd tas godt imot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Viss alt av innstillinger er rett på forsterkeren og den får spenning, er forsterkeren defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Rart at alle 3 forsterkerene er defekte og syns jeg.. + at den subben som jeg vet funker heller ikke vil på lengre. men jeg vet rett og slett ikke, kan godt være forsterkeren er gåen. skal inn og få testet det på en annen spiller, så ser vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Virker som om forsterkeren er defekt eller at den ikkje får den strømmen den trenger. (er ikkje akkurat uvanligt med alfor dårlig kontakt imellom karosseri og jordledningen!) Hugs at ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. det enkleste er å ta av jordingen på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 både jord og 12V+ er tatt fra batteriet, så burde være kontakt nok :s evnt. at batteriet på bilen ikke er godt nok og klarer ikke levere nok strøm til og drive anlegget kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Da høyres det ut som om forsterkeren er defekt ja. Kva slags forsterker(e) er det snakk om? Kva slags omformer er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Magnat 600W 2kanal forsterker mener jeg og Stinger splitter. (bare en sånn dings du kobler + og - innpå høyttalerledningene som gjør at du får utgang til sub signal) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Med ein 2-kanals forsterker, rekner eg med at impedansen på suben ikkje er lavere enn 4 ohm. Eg rekner med at du har omformer og ikkje splitter! Og du har selfølgeligt tatt signalet ifra 2 høgtalere. Skal omformeren tilkobles jord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 har fått testet anlegget, og det fungerer som det skal. men er noe gale med tilførselkablene mine, som gjør at uten belastning har jeg rett spenning men når anlegget begynner og spille får jeg for stort spenningsfall og forsterkeren kobler seg ut grunnet for lite spenning. skal nok få fikset problemet nå takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Typisk amatørfeil! Men er dårlig at den lokale billydforetningen ikkje oppdaget dette. Er jo ikkje akkurat vanskeligt å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå