OHK Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Har en 98mod e39 525tds manuel, bilen har hatt slakk girspake siden jeg kjøpte den og jeg burde vel egentlig tatt meg tid til å overhale/bytte giroverføringene for lenge siden Forrige uke var jeg uheldig å "Skrape" innom reversen når jeg skulle gire fra 2 til 1 gir i en bratt glatt bakke. Bilen hadde ikke stor fart da dette skjedde å da jeg skulle rygge inn bilen i oppkjørselen fant jeg ikke reversen lenger Etter en vareopptelling i girene fikk jeg ikke bilen i gir lenger, å nå står kassen i 4-5 gir.... Har nå bytta alle foringer og bevegelige deler til giroverføringene, må si jeg er spennt på å sette den sammen i morgen Noen som ha innspill/erfaringer om dette? Selv trodde jeg disse bilene hadde skuddsikkre manuel kasser. Mvh
OHK Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Da kan jeg bekrefte att girkassen er defekt å står "fastlåst" i 4-5gir, ingen revers eller fri Nummeret jeg leser av på høyre side er: ZF 1053 481 098. Jeg ser att slike kasser er mer eller mindre utryddet fra bruktmarkedet. Noen andre kasser som passer? Passer girkasse fra E34 535tds manuel ? Hadde håpet på å finne en oversikt over girkassetyper og hvilke årsmodeller/type som ble levert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå