Gå til innhold

Min første BMW. 320 DAT M-tech


 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg meg endelig min første BMW. Har kikket på finn i over et halvt år etter disse bilene, og i forrige uke dukket denne opp i nabokommunen. 15 min unna jobben.

Den hadde m-tech utstyr (eller hva dere kaller det:P) og svart interiør med skinnseter, og alt bare stemte. Fullt service-hefte med alt mulig av kvitteringer. Prøvekjørte, tok naf test, ventet over helgen, og Mandagen var den min til 140k.

fytazj4up9g37v6dd2w3.jpg

Har tidligere stort sett vært opptatt av VW, men etter en del påvirkning av BMWfolk og en del kjøring av andre BMWer, har jeg på en måte blitt litt frelst. Eller jeg skjønner ikke hvorfor noen vil ha en så kjedelig bil som en tilsvarende golf eller passat stasjonsvogn. Heller ikke tilsvarende V50 :lol:

Nok om det.

Tilbake til bilen, så er den forsåvidt veldig grei. M-fangeren har en del store steinsprutskader og er litt stygg noen steder. Denne kommer til å bli lakkert når jeg har pengene til det. Det er uansett bare kosmetisk, så er nok ikke det første jeg gidder å gjøre. Litt steinsprut på panser, men ikke noe problem. Er vant til sølvfarget bil som jeg vasket en gang i uka, så nå ser jeg vel alt av drit, riper, steinsprut og sånn nå.

På naf-testen fikk jeg "anmerkning" på bla. Slitte foringer bakre venstre nedre og bakre høyre nedre.

Man kjenner kanskje litt til det idet man bremser. Det rister noe i rattet en gang i blandt, noe når jeg bremser svakt ned. Kan dette ha med foringene å gjøre?

Fikk også anmerkning på litt slitte skiver rundt omkring, så jeg bytter de til våren selv om jeg ikke må det med en gang. De er litt rustne rundtom, så det ser ikke pent ut. Får vel tak i noen lakkerte, eller rustfrie?

Bakruteviskeren står fast. har ikke fått sjekket om det er motoren som er gåen, men når jeg vrir på viskeren så sitter den ganske hardt. Den stod i 85 grader, så jeg vrei den tilbake og den var ganske hard. kanskje det er noe som må smøres?

Automatkasse var byttet i 2009.

Turbo, topplokk, innsug i 2011. Fikk inntrykk at swirl flaps var grunnen til at de måtte bytte dette.

Det meste var på garanti.

Ellers, så er det M-tech felgene på sommerdekka. Jeg synes disse er helt greie, men de er sikkert fine som vinterfelger:P

Felger kommer uansett sist på lista for min del.

Nå skal jeg bare nyte og kjøre en stund :)

Kommer sikkert med mer spørsmål senere.

Lurer på en ting til: Ser at noen har byttet til multifunksjonsratt, og så ved å trekke en kabel ut til hjernen, så får de cruisecontrol. Men, gjelder dette min bil også? Hvor ser jeg etter denne delen som skal styre spjeldet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvorfor den går ujevnt på tomgang når varmevifta går på mer enn 60%?

Det er kun når den står i drive. Setter jeg vifta til under ca 60% så går den jevnt, eller når jeg tar den ut av drive.

Hva gjør dere automatfolk når dere står i lyskryss. Setter dere den i N, eller har dere den i D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...