ibocan92 Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 har e34 535i 90mod. merker at motorn sliter med å holde gjevnt turtal på tomgang når den er kald og varm, men oftest når motorn er varm. turtallen faller til laveste 400rpm ca og hopper opp til 1000rpm gjentar det 5-6 ganger så kansje klarer den å stabilisere seg eller så stopper motorn om jeg ikke ruser motorn. fettern min nevnte at han hadde samme symptom på sin 318is og problemet var DEFF lambdasonder. er det fler som har oplevd dette og det hjalp med å bytte lambda? har helt i injection rens ett par ganger men det hjelper ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Du kan jo sjekke tomgangsregulatoren. Den ligger mellom gasspjeld og luftfilterboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 jaging pleier å skyldes for mye bensin på tomgang.. kan være lmm event lambda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 her er en youtube klipp av bilen min da den driver å tuller med turtallen. http://www.youtube.com/watch?v=s1VoZLU3 ... re=mh_lolz jeg har EML på motorn så det er ikke noe lmm i synet,, tror ikke det er lmm på EML gassspjeld. det ser ut som at det kan være lambda som er problemet siden det blir nevt ofte da jeg spør dette.. det sitter biltema lambda på den nå som forrige eier ellerno har montert. dem ryker fort kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 også har den ganske høyt forbruk nå for tiden... jeg pleier å fylle 2-300 kr av gangen og en tur til oslo og tilbake til lørenskog så har den brukt ca 100-150kr bensin med snitt 14kr litern. det er ca 40km tur/retur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 bytta lambdaen idag og nå jager ikke turtallen på tomgang lenger:) får se om det hjelper ned på forbruken også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 du har lmm selv om du har eml Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2012 du har lmm selv om du har eml hvor sitter den da på en 535i med EML? med EML så blir gassspjeldet styrt av en elektrisk motor som får posisjon signaler fra gass pedalen så langt jeg har forstått:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 sitter da over toppdekslet den, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 sitter da over toppdekslet den, åja jeg rota hva som var hva. det jeg lurte på er hvor er tomgangsregulatoren? og hva kan være grunnen til at motorn m30b35 er litt tungstarta?? tar noen ganger 2-3 sekunder og på andre forsøk den starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 eml ha rikke tomgangregulator da den justerer spjeldet selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibocan92 Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 eml ha rikke tomgangregulator da den justerer spjeldet selv vet du hva grunnen kan være til at den er litt tungstarta? hender jeg tar meg 2 fårsøk fordi jeg må vri nøkla så lenge. kan det være kulda? bruker 95oct bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå