tommyheimberg Skrevet Desember 5, 2015 Skrevet Desember 5, 2015 Dette er en av de beste e30 prosjekta jeg vet om:), mottorrommet ditt er helt perfekt!! Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
kapiox Skrevet Desember 5, 2015 Skrevet Desember 5, 2015 Jaggu, på tide eg og gjedna skal dra i gong!
Jens Andreas Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 Dette er en av de beste e30 prosjekta jeg vet om:), mottorrommet ditt er helt perfekt!! Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk Hehe! takker for det! kjekt å se folk liker det jeg bygger
Jens Andreas Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 Jaggu, på tide eg og gjedna skal dra i gong! Synest eg og! trenge litt fleire podlen prosjekter her!
kapiox Skrevet Desember 6, 2015 Skrevet Desember 6, 2015 (endret) Er jo nokon som må henta deg også når ting ikkje går heilt bra Endret Desember 6, 2015 av Mortenkapi
Freakshow Skrevet Desember 6, 2015 Skrevet Desember 6, 2015 synd bimmeren ble nedlagt, fulgte aktivt med på tråden der! men du får forsette å oppdatere her! så her følges det med! ^^
Jens Andreas Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 Spec på motor? B25? Er en m50b25nv som er stroka til 2,8. så er det h staker,athena toppakning, porta topp og doble innsugskammer osv skyline1 reagerte på dette 1
Jens Andreas Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 synd bimmeren ble nedlagt, fulgte aktivt med på tråden der! men du får forsette å oppdatere her! så her følges det med! ^^ Var drit det ja. fant dessverre ut av det lit forseint, så alt forsvant.. må prøve og ver flink her da Freakshow reagerte på dette 1
Jens Andreas Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 Er jo nokon som må henta deg også når ting ikkje går heilt bra Godt schulsen altid går da!
Kristian Skrevet Desember 8, 2015 Skrevet Desember 8, 2015 clean't bygg mister! følger med her. har du benket motoren? har du noe effektantydning?
Jens Andreas Skrevet Desember 8, 2015 Forfatter Skrevet Desember 8, 2015 clean't bygg mister! følger med her. har du benket motoren? har du noe effektantydning? kjekt folk liker (Y) Var planen og legge ut litt info om motor, men må grave frem litt bilder er egentlig usikker, men tipper mellom 4-500 hjulhest
Jens Andreas Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 God kveld!! Har vært litt etterspørsel om motor og motor bygg her, så tenkte å legge ut litt info og bilder. Vinteren for snart 2 år sida, var jeg i Bergen og hentet meg en hel e30 delebil med motor og alle tilpasninger som skulle vær "lette" og flytte over, (Viste seg selvfølgelig at det ikke var berre berre..) Jeg startet med og flekke utav motor, demontere alt som var brukende og fikk resten på dynga. (noe jeg aldri skulle gjort..) fikk av kassa og hengte den opp i motorbukk. Motor ble grundig vaska og etterhvert demonterte jeg bunndelen som jeg sendte til EBB for balansering med ny trykkplate og clutch. (for den som sto på var noe "heima mekka" tull..) Fikk det sammen igjen med nye lager og tetning på veiva. Så ble jo det meste "nyovermalt" og annet "ikke pent nok" ble og utbyttet Fikk motor i bilen og styrte lenge med og få gnist i de nye VAG coilene jeg hadde montert. Det viste seg at det sprute jeg hadde ikke gikk over ens med coilene, så da ble det nye ledningsnettet jeg hadde laga klippet og skøytet på bmw kontakter igjen. for bruk av original coiler.. Fikk start på den, og kort tid etter mistet jeg oljetrykket.. Etter en masse med tid i søking av hvorfor, var det av med bunnpanna ut med ojepumpa og så inn med ny. Fant ut mens jeg hadde bunnpanna av at det var kjøleveske under ene stempelet. Åpnet topplokket og fant kjøleveske der og. Da var det jo berre og få av toppen og bytte pakning tenkt jeg. Fikk av toppen og fant en JÆVLA sprike........ Heldigvis hadde en kompis en 2.5 NV motor liggende som jeg fikk for en billig peng. Den nye toppen ble montert med alterna toppaknig. Ting viste seg og virke bra, og e30meet lå bra an. En eller to veke før avreise, var jeg å en kompis ute og gråv mappa før den skulle i benk. fikk brukt bilen en dag før det gikk til helvette igjen. Var gassing ut 1. 2. så var det slutt på morro. Trudde først det var en coil som hadde takket for seg, men det stemte absolutt ikke. viste seg å være eksoskammen som faktisk hadde knekke... Så alt håp til å få den med til meetn var kjørt. plukka etter hvert toppen av og fikk sendt den til EBB for porting, planing, sliping av ventiler, bytte ventiltetting og sjekke over fjærer og resten av toppen. Fikk den igjen ei stund etter, og ble montert etter hvert. Så tenkte jeg at dobble eksoskammer og hadde vore artig og prøvd. Så har fått dreid av den ene kammen i veka. Da gjenstår det berre og montere kammene igjen og se hvordan det ligger an. Alt i alt har jeg omtrent bygget en helt ny motor, så vil si hele kjøpet av den e30n var katta i sekka.... Motor spec: -m50b28nv -Dobbel innsugskammer -Portet nv topp -H staker -Maskinerte stempler -2,8 veiv -Sachs -618 trykkplate -228 sinterlamell -Maskinert m20 svinghjul -kvalitet grenrør fra ebay -Garrett GT4088 turbo -840cc boch dyser -3" intercooler -3" rørgater -ZF girkasse Har og endel biler oppover . Datasprutet som skal byttes ut!!! Ble mye bilder her.. men men. Planen nå er og få montert ferdig toppen, og kjøpe nytt datasprut. så går det nok litt tid i og koble opp det Satser på bilen er med til e30meet 2016 God helg fra podlengarage santho96, Freakshow, Alexander Stamsaas og 1 annen reagerte på dette 4
rakett Skrevet Desember 13, 2015 Skrevet Desember 13, 2015 så veldig bra ut dette Hvordan sprut har du nå da? Hvor stor down-pipe har du? Hvordan A/R har du på eksoshuset ? kjører du e85 eller bensin? Hva er dimensjonen på Wastegaten? Og hvordan komp har du? Blir mange spørsmål men er kjekt å lære litt av andre også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå