Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter første øyekast trodde jeg det var øvre radiatorslange som var lekk, men nå er den byttet og jeg har fortsatt problemer med varm gang. Skrev denne beskrivelsen i prosjekttråden min på forumet, som dere kan se her;

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 1&start=15

Da har jeg gjort et nytt forsøk med lufting etter bytte av øvre radiator slange.

Fikk ikke gjennomført lufting ordentlig da lufteskruen på termostathuset(tror jeg) Gikk i stykker.

(Ikke den skruen som er ved radiatoren, men den andre.)

Et symptom var at bilen heller ikke ble noe varm inne. Fikk ikke noe varme inn i vifta inn til bilen, selv om bilen var på normal temperatur.

Et annet rart symptom var at i overgangen inn til radiatoren virket det som om det dampet? Iallefall ble hele inngangshullet til radiatoren helt hvit. Tok et bilde av det.

010220121956.jpg

Og vi hørte en suselyd ved den øvre radiatorslangen når vi presset på den, så viser da symptomene til at det er termostathuset som må byttes?

Håper for alt jeg kan at jeg ikke må bytte radiator... ://

Takker veldig for gode svar. Glad for all hjelp!

:)

Skrevet

Okei :) Har kjøpt termostathus i første omgang, også skal jeg ta ut radiatoren og få sett på den. Om jeg er heldig kan det jo hende jeg bare må sveise litt på den?!? :)

Skrevet

Radiatoren er stort sett sprø plastikk så den ville jeg bare kjøpt ny tror jeg.

Kan være lurt å bytte vannpumpa også ja. Jeg tok den bare ut og sjekket når jeg gjorde denne jobben. Har du pumpe med plastskovler bør du bytte ut denne til en med metall.

• 2 weeks later...
Skrevet

Byttet temostathus, termostat og vannpumpe idag i håpet om at det var noe av dette, men måtte tilslutt innse at radiatoren var gåen..

Men byttet av vannpumpe var ikke unødvendig, ettersom at den allerede var gåen :)

Uansett, takker masse for alle svar og tilbakemeldinger jeg har fått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...