Gå til innhold

Signal Kabel Hjelp i e39 2000

Anbefalte innlegg

Hey, jeg driver med å Kobler opp Rockford anlegget mitt i Ny bilen, har trekt Kabler etc men har et Problem siden jeg Kjøpte forige Bmw'n min med Ferdig trekte Kabler ETC, Så jeg har ingen aning hvor Jeg skal Koble til Signal Kabelen "den som er Stuck mellom Phonokabelen " Mistet Manualen til den nye Spilleren min så har ikke Peiling på Hvilken Pin som skal/Kan bruker (den som er best å Bruke til Forsterker) det er en 16 eller 17 pin "runde" i min BMW 520 fra år 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Koblet Strøm på pluss på Batteri OFC, Jordingen så bruker jeg en av Skruene som sitter ved Baklyset på venstre sia og Signal / Phono Kabel er trekt fram til Spilleren men , det er der alt stopper opp, har prøvd noe som jeg fant på nett men null hjelp der, så tenkte at noen her hadde noe info om "Pin guide" til 16/17 pin (runde) som sitter i ISO klumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Koblet Strøm på pluss på Batteri OFC, Jordingen så bruker jeg en av Skruene som sitter ved Baklyset på venstre sia og Signal / Phono Kabel er trekt fram til Spilleren men , det er der alt stopper opp, har prøvd noe som jeg fant på nett men null hjelp der, så tenkte at noen her hadde noe info om "Pin guide" til 16/17 pin (runde) som sitter i ISO klumpen

Først og fremst vil jeg anbefale deg å flytte jordingen til minus polen på batteriet i steden, da batteriet som du naturligvis vet, sitter bak. Dette er stort sett den beste løsningen og kabellengden vil neppe bli noe lenger om du setter den på minus polen.

Mener ganske sikkert at det skal være en kabel på iso kontakten til Hualingan (som er navnet på spilleren din) som heter "Remote" eller noe i den duren, signal (eller styrestrøm som jeg kaller det) kobles sammen med denne remote ledning, og voilá!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen bilder av baksiden på spilleren der. Men er normalt at signalkabelen skal kobles direkte på spilleren.

Står at det er fleire lydutganger. Står ofte på utgangene kva dei er til. (eller i bruksanvisningen)

Line out er utgang. Rear er bak. Front er framme. Sw er subwoofer. Left er venstre og right er høgre.

Kan ofte være forkorta. F.eks. FR = Front right

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet noen ledninger Bak spilleren som ikke går til adapteren (iso) følgene står på Kabelene. "Brake" "Back" "Illumi" "Antenna Power" ? Hva er disse de har aliminium eller noe på tuppen med en gummi/plastikk Hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brake er en kabel man egentlig skal koble til brekket, slik at man ikke kan se video med mindre brekket er på.

Back er jeg usikker på.

Illumi er for å koble til dimminga på instrumentlyset, slik at bakgrunnslyset på spilleren blir dimmet sammen med instrumentlyset.

Antenna power er den kabelen du skal bruke om jeg ikke er helt på bærtur.

Aluminiumen er en form for kabelsko og gummien er isolasjon. Dette for å gjøre sammenkoblingen lettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nytt problem , koblet opp anlegget av begeistring og det funket på Radio... men da jeg skifter til Ipod/Iphone, eller noe annet så er det ikke bass som om forsterkeren blir slått av, Koblet signal kabelen til "Power antenna" den blå ledningen.

vil dette si at jeg må finne et annet sted å Koble signal kabelen, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenna power er ment til styring av antenne om du har antenne som går opp/ned automatisk, men den kan brukes

På siden til bilradiospesialisten ligger det skjema over fargene til iso kontakten, mener huske det er blå som er remote

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...