Gå til innhold

Fixet vanos 01' E39! Fy F*** for en forskjell!

Terje79
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk byttet pakninger på vanos i går kveld og må si at jeg ikke hadde forventet en sånn forskjell på bilen. Gassrespons er mye bedre og bilen kjennes ut som den har fått 20-30hk mer, utrolig lett på foten er den blitt. Måtte bruke gassen en del tidligere, nå så er det bare litt som skal til så har jeg samme kraft og mer trøkk enn tidligere.

Fikk samme feil ved oppstart nå som før jeg byttet pakninger, nemlig at bilen etter 1min bare går på 5syl. Håper det bare var for at det var første oppstart etter fix av vanos, men det vil tiden vise. Pakningene som ble byttet var veldig stive og stempel lå veldig løst inne i vanos, etter bytte ble det mye tightere og er nå som den var en gang når bilen var ny.

Til de som ikke har byttet og vurderer... Bare å hive seg i det. Er helt sykt verdt arbeid og pengene det koster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe DIY på dette? Er det en egen DIY side her?

Beisan Systems har DIY og kit du får kjøpt til å overhale vanos.

Er veldig greit når du først har kommet igang, største jobben er å låse av kammer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dobbel vanos og låste ikke av noe, men låsing er vel påkrevd på enkel vanos hvis jeg husker rett? Var en del arbeid, men nå har ikke jeg skrudd sånn på bil før så jeg brukte nok litt mer tid en en vanlig hobby mek ville gjort. Det mest avanserte jeg har gjort er å bytte plugger og olje tidligere. Å sette sammen derimot var gjor i en fei, gikk overraskende fort og smidig. Som nevnt over så har Beisan en egen DIY som jeg fulgte til punkt og prikke, meget enkel og veldig lett å forstå.

Bilen min har 230k på telleren og det ble som en ny bil etter dette. Ble skuffet når jeg kjørte den første gang, trodde BMW skulle være sprekere, men nå skjønner jeg jo at jeg har manglet en haug av hester :D Må jo lære meg å kjøre bilen på nytt, spinner jo ut bare jeg er litt bortpå gassen. Regner kanskje med at forbruket vil gå litt ned? Håper det.

Deler jeg byttet:

Toppdekselpakning

Pakninger til toppdekselbolter (15stk)

Pakning mellom motor og vanos (husk å kjøpe denne, det glemte jeg og bilen sto i 2 dager før jeg fikk gjort den ferdig)

Pakninger til vanos (8stk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...