ibocan92 Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 hvilken mm blad skal jeg bruke til å justere vippearmene på 535i motorn? driver å bytter en vippearm nå så tenkte å justere alle vippearmene i samme sleng:)
Aroid Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Ok. Løse 0.30 og stramme 0,25 for å var nøyaktig
ibocan92 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 0,25mm på kald motor. 20Grader hva mener du med grader?? Nylig har jeg brukt 0.30mm på 9 av ventilene. Kald motor -10 grader kaldt;) Da jeg stramma vippearmene hadde jeg 0.30mm på de slakkeste punktene på mellom cam og vipperingen. Skal montere di tre siste vippearmene når jeg har kjøpt enda en vippearm og aksel.
ibocan92 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 ikke mellom cam og vippearm men mellim vippearm og ventiltoppen justerte jeg 0.30mm. noen som vet om det er mellom cammen og vippearm eller vippearm og ventiltopp man skal justere? også er det en slags rekkefølge man skal følge ved justering? så det var noen som hadde skrivd det på nettet da jeg surfa etter m30b35 valve adjustment.
T. Thøgersen Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Du skal måle mellom vippearm og ventilskaft/retainer. Hvis man skal gjøre det helt etter boka skal de justeres i tenningsrekkefølgen, med start på syl.1 Turne motoren til syl.1 står i TDC / Topposisjon, justere klaringen, drei veiva til neste sylinder (nr.5) står i TDC (det blir vel ca 120 grader, hvis jeg ikke husker helt feil), juster klaringen, osv. Rekkefølgen her er vel 1-5-3-6-2-4 hvis jeg husker riktig. Greia her er ventilene må stå i stengt posisjon for få justeringa riktig.
ibocan92 Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Du skal måle mellom vippearm og ventilskaft/retainer.Hvis man skal gjøre det helt etter boka skal de justeres i tenningsrekkefølgen, med start på syl.1 Turne motoren til syl.1 står i TDC / Topposisjon, justere klaringen, drei veiva til neste sylinder (nr.5) står i TDC (det blir vel ca 120 grader, hvis jeg ikke husker helt feil), juster klaringen, osv. Rekkefølgen her er vel 1-5-3-6-2-4 hvis jeg husker riktig. Greia her er ventilene må stå i stengt posisjon for få justeringa riktig. nå har jeg montert alt og juster ventilene som folk nevner. lot motorn få opp varmen så tokk jeg en kjøre tur, da jeg kom hjem igjen var vanntempen på 90C, så prøvde jeg å ruse motorn litt og da merka jeg at motorn hoster litt etter 5rpm og oppover:( kan det være at vippearm kula/den man justerer klaring på har klart å vri seg ellerno? har stramma dem godt nokk, men tørte ikke å dra på alt jeg har tilfelle jeg ødleger gjenger. og jeg glemte å justere ventile etter rekkefølgen:S bare bynte på nr1 og videre men jeg vridde hele motorn slik at det sylinder ventilene jeg skal justere var i stengt posisjon.
ibocan92 Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 og det tikker litt, mulig litt mere enn tidligere pga jeg la merke til at jeg kunne høre tikkinga når jeg satt inni bilen med vifta og musikk helt av. har bytta 2 vippearmer og vippearm aksel på eksos-frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå