Baslek Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 Hei. Driver og skal lage meg en prosjekt bil og lurer på om noen har erfaringer med hvilken av disse motorene som er best å turbo konvertere? Vet at forskjellen er støpejerns blokk vs. aluminiums sylinder foringer. Jeg har en M52B25 (enkel vanos) motor liggendes, og lurer på om denne er brukendes eller om jeg skal gå for M50. Jeg har også ett E36 karroseri , men lurer på om jeg heller skal få tak i ett E30 karroseri, noen som vet om det er mer problem å få plass til en M52 i E30 enn M50 uten vanos? Det jeg er bekymret for er om sylinderforingene vil holde i en M52, da jeg skal lade denne med 1,5 bar. Om det evt. går ann å kjøpe stål sylinderforinger av høyere kvalitet til M52'en, eller om dette ikke vil holde på slike trykk. Det er vell også slik at aluminiums blokk/sylinderforinger reagerer dårlig med E85, stemmer dette? Har bare drevet på med turbo bygg i den gamle AAN 5 syl. 2.2l motoren til VAG, og der er det jo "bare" å mate på, men vil nå heller begynne på noe med BMW da jeg har solgt Audien, og har gått tom for AAN blokker Takker for alle innspill og meninger.
oddis Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Bruk M50. M52 og M54 er ofte infisert med kostnadsbesparende løsninger, og termostathus, vannpumper, reimhjul og annet drit som har vanvittig kort levetid. På turbo vil du også holde deg til støpjernsblokk som du påpeker. Skal du lade 1,5 bar på bensin er det nok lurt å sette inn smidd innmat, men mindre du vil våge deg frem med E85. E30 chassi er ihvertfall det enkleste å bygge turbo i, med tanke på tilbehør. Ellers er det slett ikke vanskelig i E36 heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå